مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: سالانه بیش از ۹۵ تن انواع داروی گیاهی طبیعی از ۷۰۰ هکتار مراتع نهاوند تولید و به داخل و خارج از کشور صادر می شوند.
کد خبر: ۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴ 01 February 2015

"علی ده پهلوان" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، افزود: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در نهاوند نزدیک به ۷۰۰هکتار است که سالانه از هر هکتار ۱۵۵ کیلوگرم برداشت می شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان نهاوند کاشت این محصول پرسود در هر هکتار برای ۵ نفر اشتغالزایی می کند که سالانه سه هزار و 300 نفر مشغول به کار در عرصه گیاهان دارویی در نهاوند هستند.

ده پهلوان با اشاره به مهمترین نوع از گیاهان دارویی موجود در نهاوند، تصریح کرد: ۵۰۰ نوع گیاه دارویی وجود دارد که خارشتر، خار مریم، باریجه، آویشن، گل ختمی‌، بابونه، آنقوزه، موسیر، کتیرا، گل همیشه بهار، شیرین بیان، نعنا، پونه، گل گاوزبان و رازیانه از مهمترین گلهای دارویی موجود در نهاوند هستند.

مدیر منابع طبیعی وآبخیز داری بیان کرد: نهاوند به تنهایی بیش از ۴۱ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی گل همیشه بهار را دارد که رتبه نخست تولید این دارو در استان مختص به نهاوند است.

وی اظهار کرد: از ویژگی های گل همیشه بهار این است که در درمان بیمایهای پوستی، ورم معده و روده مصرف فراوان دارد و بسیار شفا بخش است.

ده پهلوان خاطرنشان کرد: داروی دیگری که در نهاوند تولید می شود و از لحاظ مرغوبیت شهرتی جهانی دارد کتیرای مفتولی است که در منابع دارویی و چسب سازی کاربرد فراوانی دارد.

وی به مهمترین مناطق تولید گیاهان دارویی در نهاوند اشاره کرد و گفت: سیاه دره، ملوسان، قلعه ذرتی، وراینه، گل حیدر، وشت، باباقاسم، سراب های بنفشه در تاز ناب، گاماسیاب، بخش خزل و سراب گیان از مناطق رویش گیاهان دارویی به شمار می آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار