کد خبر: ۲۰۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 28 March 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل ازخبرگزاری "ایسنا"منطقه لرستان ،مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تحقق اقدام و عمل در آموزش و پرورش، با برنامه محوری، پژوهش مداری و اخلاق گرایی امکانپذیر است.

گودرز کریمیفر با اشاره به انتخاب شعار( اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) عمل گرایی و پرهیز از شعار درمانی را لازم و ضروری برشمرد و افزود: تحقق اقدام و عمل در آموزش و پرورش، با برنامه محوری، پژوهش مداری و اخلاق گرایی امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه خوداتکایی و اتخاذ سیاست اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل میتواند ما را به توسعه و پیشرفت همه جانبه رهنمون سازد، اضافه کرد: اجرای یک برنامه مبتنی بر طراحی کیفیت آموزش و پرورش، مستلزم اطلاعات آموزشی جدید خواهد بود.

کریمیفر استفاده از برنامهریزی استراتژیک به عنوان یک فرآیند پویا با دورنگری نسبت به واقعیات و موقعیتهای موجود، ارائه راهبردها و تاکتیکهای موثر برای رسیدن به فردای بهتر را از ویژگیهای بارز آموزش و پرورش کارآمد، برشمرد و افزود: توجه به منابع انسانی در آموزش و پرورشو در رأس آن معلم به عنوان عامل تبلور نقش انسان سازی، کانون بحث آموزش و پرورش کارآمد محسوب می شود، از این رو در قرن حاضر از معلمان به عنوان(کارشناسان یادگیری اثربخش) یاد میشود و انتظار میرود تا چنین معلمانیبا برخورداری از ظرفیت تفکر عمیق درباره اهداف و ارزشهای آموزشی و برنامههای درسی، مشتاق ایجاد انگیزه و تشویق تک تک دانشآموزان باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد:به طور کلی در آموزش و پرورش به هیچ تحول علمی یا نوآوری مطلوب نمیتوان دست یافت مگر این که توانمندسازی و ارتقای صلاحیتهای علمی و تخصصی معلمان در اولویت قرار گیرد.

وی رمز سلامت و بالندگی نظامهای تعلیم و تربیت را در سلامت، رشد و بالندگی معلم عنوان کرد و افزود: ارتقاء توان حرفهای معلمان، باید با عزمی راسخ، به عنوان پشتوانه دائمی حرکت نسلها به سوی تغییر و تحول نهادینه شود.

کریمیفر در ادامه سخنان خود براین نکته تاکید کرد که وظیفه و رسالت آموزش و پرورش در تحقق شعار سال و نهادینه کردن آن در جامعه سنگین و سرنوشت ساز است و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا در سال جدید با برنامه محوری و پژوهش مداری به سمت بالندگی و پیشرفت حرکت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ظرفیت، توان و استعداد دانشآموزان و فرهنگیان لرستانی را مطلوب برشمرد و گفت: کسب رتبههای تک رقمی کنکور سراسری و رتبههای برتر جشنوارههای جابر، نوجوان و جوان خوارزمی و صدها رتبه برتر کشور در مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی نشان از این واقعیت دارد که آموزش و پرورش با شناسایی و هدایت استعدادها میتواند توفیقات و درخشش در میادین آموزشی، فرهنگی و ورزشی را رقم زند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار