رایزن سابق مطبوعاتی ایران در ایتالیا در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- « حوادث اروپا ناشی از کاشتن باد در خاومیانه است که اکنون تبدیل به طوفان شده و با حمایت از تروریسم در کشورهایی مانندایران،افغانستان،عراق،سوریه و لبنان شکل گرفته است. آنچه که امروز اروپایی به آن گرفتارند گوشه ای از عواقب سیاست های نادرست خود آنهاست و در آینده نیز به وخامت خواهد انجامید.»
کد خبر: ۲۰۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 26 March 2016
رایزن سابق مطبوعاتی ایران در ایتالیا در گفت و گو با تابناک در بررسی حوادث تروریستی بلژیک گفت: بدرفتاری های غربی ها با مسلمانان در کشورهای اروپایی به خصوص در فرانسه وبلژیک سبب نوعی سرخوردگی برای این افراد و سبب پیوستن آنها به گروه های تروریستی شد و در نهایت کینه ای که مهاجران مسلمان از اروپایی ها داشتند تبدیل به اتفاقاتی شد که از سال گذشته در اروپا شاهد آن هستیم.

محمدحسن قدیری ابیانه در ادامه این گفت و گو افزود: رفتارهای تاریخی نادرست استعمارگران اروپایی در کشورهایی چون الجزایز و یا آفریقا و برخی از کشورهای عربی یک سیر تاریخی را تا به امروز طی کرده و تبدیل به شرایطی شده که همه در آن گرفتار شده اند. بلژیک مرکز اتحادیه اروپاست و درصد مسلمانان نیز در این کشور نسبت به سایر اروپا قابل توجه است و نوعی نژاد پرستی در آنجا و سایر کشورهای فرانسه زبان دیده می شود که سبب انزوا و سرخوردگی مسلمان مهاجری شد که در این کشورها متولد و با این شرایط رشد کرده بودند. محرومیت های اجتماعی را نیز باید به این شرایط اضافه کرد.

سفیر سابق ایران در استرالیا اظهار داشت: به دلیل نگاه خصمانه غربی ها به ایران شیعی و نگاه دوستانه و حمایتی نسبت به عربستان زمینه فعالیت اسلام ناب و تشیع در اروپا تنگ و سبب رشد وهابیت در اروپا  و در نهایت سبب گسترش تفکر وهابی که منجر به شکل گیری نگاه افراطی در بین مسلمانان شد.


سفیر سابق ایران در سنگال می گوید: از سوی دیگر در دوران اخیر به خصوص در چند سال گذشته اروپا از تروریسم و جنایات آنها در عراق،سوریه و لبنان نهایت حمایت را داشته، به نحوی که آمریکا،انگلیس و اسراییل در شکل گیری داعش برای تجزیه این کشورها از هیچ حمایتی دریغ نکردند. البته حمایت از تروریسم به چند سال اخیر از سوی اروپا محدود نمی شود. حمایت از گروه های تروریستی منافقین و ریگی نمونه ای از این سیاست های بلند مدت اروپاست.

قدیری ابیانه در ادامه تنها راه برون رفت اروپا از این مخمصه را تغییر سیاست های خود می داند و می گوید: اروپایی ها به دنبال راهی برای خروج از مخمصه تروریسم در این قاره هستند اما نمی خواهند این شراز سر مسلمانان هم کم شود. در مورد عراق و سوریه تروریست هایی را که مردم مسلمان را قتل عام می کنند گروه های «پیکارجو» لقب می دهند!و از بکار گیری لفظ «تروریست» برای آنها خودداری می کنند اما افرادی که اقدام به اعمال تروریستی در این کشورها می کنند را تروریست می خوانند. به عنوان مثال نظامیان اروپایی و آمریکایی در سوریه و عراق از هدف قرار دادن همه داعشی ها خودداری می کنند و فقط داعشی های اروپایی که با تشویق خود آنها وارد این کشورها شده اند را هدف قرار می دهند.



منبع: تابناک
برچسب ها: بلژیک ، اروپا ، قدیری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قدیری ابیانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
سنگال نه
استرالیا و مکزیک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار