تقریبا 76درصد از زباله های تولیدی به دست بشر قابل بازیافت هستند اما در کشور ما بیشتر زباله های تولیدی دفن می‌شوند که به گفته کارشناسان بیشتر فرآیند دفن به صورت غیربهداشتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۰۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 25 March 2016

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: زباله از دید بسیاری از افراد موادی کثیف و بدون استفاده محسوب می شود اما در بسیاری از کشورها به زباله به عنوان یک منبع درآمدزا نگاه می کنند و آن را طلای کثیف می‌نامند.

تقریبا 76درصد از زباله های تولیدی به دست بشر قابل بازیافت هستند اما در کشور ما بیشتر زباله های تولیدی دفن می‌شوند که به گفته کارشناسان بیشتر فرآیند دفن به صورت غیربهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با افزایش ورود مسافران به گیلان میزان تولید زباله در استان نیز افزایش یافته است.

به گزارش تابناک گیلان، محمدپور اظهار کرد: میزان تولید پسماند در گیلان در روزهای عادی 2000 تن است که با ورود مسافران به استان میزان تولید زباله استان 500 تا 600 تن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه "محیط زیست گیلان شکننده است و نیاز به حفاظت جدی دارد"، از مسافران خواست تا با طبیعت استان مهربان باشند و از رها کردن زباله‌هایشان در طبیعت خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه اکوسیستم های ارزشمند گیلان دیگر تحمل تخریب محیط زیست ندارند، ادامه داد: برای حفاظت از محیط زیست استان همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و مسافرین گیلان باید احساس وظیفه کنند تا بیش از پیش شاهد آسیب‌رسانی به طبیعت گیلان نباشیم.

وی با اشاره به گرمتر شدن هوای استان از مسافرین خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل‌ها پرهیز کنند و یا به برپایی آتش‌های کوچک بسنده کنند و قبل از خروج از جنگل از خاموشی کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

محمدپور خاطرنشان کرد: طبق آموزه های تاریخی و دینی ما حفاظت از طبیعت وظیفه انسانی و شرعی است و همواره به یاد داشته باشیم که طبق فرموده رسول اکرم(ص) شکستن هر شاخه درخت بدون دلیل، همانند شکستن بال فرشتگان است.




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حافظ محیط زیست
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
متاسفانه اداره کل محیط زیست بسیار ضعیف عمل کرده و در زمینه فرهنگ سازی و بازیافت زباله هیچ اقدامی نمی شود،با فاجعه زیست محیطی مواجه هستیم و کسی به فکر نیست.
مسافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
با سلام

خود مردم استان و روستاییان که خیلی با فرهنگ هستند!! ما 15 روز قبل از شروع سال جدید به منطقه مالفجان رفتیم، انبار آشغال و زباله بود. اون موقع مسافر کجا بود؟؟؟ مسافرا اتفاقا خیلی هاشون رعایت می کنند ولی روستاییان می ریزند زیر پاشون. از طرفی هر 1 کیلومتر نه هر 10 کیلومتر حداقل یه سطل آشغال بگذارید تا آشغال نریزند. همه جا نوشته استان گیلان با بحران زباله روبه رو است. خیر، استان گیلان با بحران سطل آشغال روبه رو است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار