در واپسین روز سال۹۴ گزارش شد؛
به گزارش تابناک سمنان،در واپسین روز از سال۹۴، هوای استان سمنان اغلب نواحی آفتابی، بدون پدیده خاص جوی اما سرد گزارش می شود.
کد خبر: ۲۰۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 19 March 2016
در بیست و نهمین روز از اسفندماه۹۴، آسمان استان سمنان بدون پدیده خاص جوی آفتابی است همچنین دمای شهر سمنان هم اکنون هشت درجه بالای صفر، شاهرود شش درجه بالای صفر، گرمسار۹درجه بالای سفر، دامغان هشت درجه سانتی گراد بالای صفر و میامی هشت درجه بالای صفر است.

بر اساس گزارش های سامانه هواشناسی استان سمنان، هم اکنون سردترین شهر استان شهمیرزاد با سه درجه سانتی گراد بالای صفر و گرمترین شهر دیار قومس، گرمسار با ۹درجه بالای صفر است.

بهار سرد در انتظار مردم استان سمنان

از سوی دیگر دمای هوا همزمان با روز یکم فروردین رو به سردی خواهد رفت تا جایی که کمینه هوای شهمیرزاد در این شب سه درجه زیر صفر گزارش شده است، همچنین نگاهی به کمینه هوای سایر شهرهای استان در ساعات آینده نشان می دهد که دمای هوا در سه شهر استان شامل شاهرود، میامی و بیارجمند به زیر صفر خواهد رسید.

همچنین دمای هوا در ۲۴ساعت آینده به صورت، سمنان۱۶ درجه سانتی گراد در بیشینه و چهار درجه در کمینه، شاهرود ۱۱درجه در بیشینه و یک درجه زیر صفر در کمینه، دامغان ۱۲درجه در بیشینه و یک درجه بالای صفر در کمینه، گرمسار ۱۵درجه بالای صفر در بیشینه و سه درجه بالای صفر در کمینه، میامی ۱۰درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر در کمینه و شهمیرزاد هشت درجه بالای صفر در بیشینه و سه درجه زیر صفر در کمینه خواهد بود.

نگاهی به این آمار نشان می دهد مردم استان سمنان و مسافران و مجاوران حرم رضوی صبح یکم فروردین ماه نسبتا سردی را آغاز خواهند کرد همچنین آسمان اغلب نقاط استان در روز یکم فروردین ابری همراه با بارش پراکنده در ارتفاعات گزارش شده است.

آسمان شهر سمنان در ۲۴ساعت آینده نیمه ابری همراه با ورود سامانه کم فشار پیش بینی می شود از این رو به مسافران نوروزی پیشنهاد می شود تا برای حرکت در مسیر های بین شهری این استان، ساعات مناسبی را برگزینند تا دچار مشکلاتی از قبیل ترافیک اسکان، تهیه سوخت، نان، مایحتاج و همچنین سرمای هوا نشوند.

ترافیک نسبتا روان است

نگاهی به گزارش های ارائه شده در سامانه راه و ترابری استان سمنان نیز نشان می دهد، مسیرهای منتهی به شهرهای این استان با ترافیکی نسبتا روان مواجه است هم اکنون پرترافیک ترین مسیر استان محور میامی-کاهک و سرخه-سمنان با میانگین تردد ۳۷۰ و ۲۹۰خودرو در ساعت گزارش شده است.

همچنین محورهای دهملا-شاهرود، گرمسار-آرادان، آرادان-سرخه، شاهرود-میامی و دامغان-دهملا ترافیک نسبتا بالایی را شاهد هستند اما تردد در همه محورهای استان سمنان با سهولت انجام می شود.

توصیه پلیس راهور ناجا در این ایام استفاده از کمربند ایمنی، اطمینان از سلامت خودرو، همراه داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی، رعایت نکات ایمنی و تابلو های بین راهی، رعایت سرعت و فاصله مطمئنه با خودرو های دیگر، استراحت پس از دو ساعت رانندگی، انتخاب ساعات و مسیر های مناسب برای تردد و همچنین احترام به مقررات جاده ای است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار