به گزارش تابناک سمنان،شهردار دامغان گفت : برای کاهش تعداد نیروی انسانی، افزایش درآمد شهرداری و کاهش ترافیک در این شهر ،دستگاه الکترونیکی پارکبان ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۹۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 15 March 2016
مسلم نصرتی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان سمنان گفت: این دستگاه به دلیل فضای کم توفقگاه ها، عرض کم محل تردد اصلی و افزایش تعداد ماشین، برای اولین بار در استان سمنان در این شهرستان ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد : هدف از ایجاد دستگاه پارکبان الکترونیکی، توزیع عادلانه محل های پارک خودرو، ساماندهی پارکینگ خودروها در حاشیه خیابان ها، کاهش حجم ترافیک و ترغیب بخش خصوصی برای فعالیت در بخش های مختلف شهرداری است.
نصرتی با اشاره به راه اندازی پارکومتر های سیار در این شهر گفت : پارکوکتر های شهری توزیع عادلانه محل های پارک خودرو و سهولت استفاده شهروندان از آن را فراهم خواهد کرد.
شهردار دامغان تصریح کرد : اجرای پارکبان های الکترونیکی در سه مرحله اجرایی خواهد شد و در مرحله اول تمامی معابر اصلی شهرستان دامغان به دستگاه پارکومتر های سیار مجهز خواهد شد.
نصرتی با بیان این که با ایجاد پارکبان های الکترونیکی شهری برای 12 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد،خاطرنشان کرد: هزینه های اجرای این طرح شهری از بخش خصوصی تامین شده است.
وی ادامه داد : پارک خودرو برای شهروندان دامغانی در 30 دقیقه اول زمان پارک رایگان است و پلیس راهنمایی و رانندگی نظارت بر عملکرد پارکبانان را برعهده خواهد گرفت.
شهرستان دامغان 110 هزار و 359 متر مربع مساحت جاده ای درون شهری برخوردار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار