باحضور فرمانده سپاه استان سمنان؛
به گزارش تابناک سمنان،آئین تودیع و معارفه فرمانده پیشین و جدید سپاه ناحیه دامغان با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 15 March 2016
در این آئین که پیش از ظهر سه شنبه به میزبانی حسینیه شهدای ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دامغان برگزار شد، طی حکمی از سوی فرمانده سپاه ناحیه استان سمنان، سرهنگ محمد خوشقدم به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه دامغان منصوب و از زحمات سرهنگ محمدرضا حسینی تجلیل بعمل آمد.

انقلاب اسلامی امانتی در دستان مسئولان است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این مراسم ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک امانت در دست ما است، گفت: همه ما باید از این امنیت به خوبی حراست و پاسداری کنیم و یکی از راه های این حراست، وجود نیروهای جوان و مخلص است که از جان ودل برای دفاع از انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی در تمامی عرصه ها و صحنه ها حضوری فعال دارند.

وی افزود: تشکیل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین از یادگارهای ارزشمند امام راحل(ره) بوده و امروز این دو نهاد مقدس و مردمی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که به حمدالله از خود عملکردی درخشان برجای گذاشتند.

جامعه نیازمند همدلی و وحدت است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، با بیان اینکه این نهاد براساس وظایف ذاتی خود و برابر قانون اساسی در تمام عرصه ها می توانند از انقلاب و دستاوردهای آن که حاصل رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان، ایثارگران و شهدای والامقام بوده حراست و پاسداری کنند، گفت: سپاه لشکر مخلصی است که همواره پشتیبانی از ولایت فقیه و اسلام را بر تارک آسمان عهد خود دارد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود و با تاکید بر اهمیت وحدت در جامعه، بیان داشت:  امروز جامعه ما نیاز به وحدت و همدلی دارد و همه ما می بایست در سایه اطاعت از رهبری انقلاب، در راه رشد، توسعه و مقابله با ترفند ها و توطئه های دشمنان گام برداریم.

وی افزود: مامعتقدیم که با وحدت، اتحاد و همدلی می توان بر مشکلات فائق آمد لذا خدمت به کشور، مردم و اسلام در سایه وفاق، همدلی و منویات مقام معظم رهبری از جمله وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بسیج دارای فکر و اندیشه است

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه بسیج دارای فکر و اندیشه است، گفت: بسیج امروز با تعابیری که مقام معظم رهبری از آن دارند داری یک آرمان والا، اندیشه و اعتقادات است و این آرمان والا، در همه اقشار چه زن و چه مرد در بعد تفکر و اندیشه، وجود دارد که نمود بارز آن را می توان در عملکرد مثبت مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان سمنان به وضوح مشاهده کرد.

شاهچراغی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در جنگ تحمیلی و بزنگاه های تاریخ معاصر ایران اسلامی، بیان داشت: سپاه و بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن دوران به تعبیر مقام معظم رهبری، خوش درخشیده و با حضور در عرصه های مختلف عملکردی در خشان و مثبت از خودشان برجای گذاشتند.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران دارای مردمانی با اراده قوی و عمیق است و طول دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه از مرز و بوم خود دفاع و با دشمنان مقابله و مبارزه کردند لذا برخود می دانیم که برای استمرار نظام و انقلاب تلاش و از هیچ تلاشی در این راه کوتاهی نکنیم.

رزمندگان دامغانی در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان، ضمن تجلیل از حضور فعال رزمندگان دامغان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: نیروهای رزمنده این شهرستان و سنگر سازان بی سنگر جهاد سازندگی سابق این خطه دلاور خیز، در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشتند و این امر، افتخاری بس عظیم برای مردم شهید پرور و ولایت مدار دامغان به حساب می آید.

شاهچراغی در تشریح روحیه شهادت طلبانه مردم دامغان، افزود:  این شهرستان در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۶۳۰شهید نسبت به جمعیت رتبه دوم کشوری را دارد و این نشان از اهمیت مردم شهرستان دامغان در دفاع از انقلاب و دستاورد های آن دارد که مردم این دیار به ندای امام (ره) لبیک گفته ودر نبرد با دشمنان در مناطق عملیاتی حضور ی فعال داشتند.

وی افزود: دامغان دارای علما و بزرگانی خوبی است و این نیز از دیگر افتخارات و امتیازات این شهرستان محسوب می شود چرا که تربیت اسلامی و دینی در بین اقشار مختلف جامعه این شهرستان به وضوح دیده می شود.

۵۰میلیارد ریال اعتبارات اقتصاد مقاومتی به دامغان اختصاص یافت

فرمانده سابق سپاه ناحیه شهرستان دامغان نیز در آئین تودیع خود، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در طول دوران مسئولیتش، گفت: در دو سال اخیر، ۵۰میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح های بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی توسط سپاه ناحیه دامغان اختصاص یافت که این میزان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات به ۳۴۴نفر در بخش های تولیدی، دامی، کشاورزی و باغی توزیع و ۲.۲میلیارد ریال اعتبار نیز صرف مرمت، بهسازی و تعمیرات حسینیه و مسجد روستاهای حسینان، رشم و طزره این شهرستان شده است.

سرهنگ سیدمحمدرضا حسینی افزود: بسیج در راستای تحقق سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی، پیرو منویات مقام معظم رهبری گام بر می دارد و تلاش دارد تا همگان از خدمات بسیج برخوردار شوند و بسیج این افتخار را دارد که خدمات خوب و شایسته به همگان ارائه دهد.

در این آئین که با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، روحانیان، پیشکسوتان بسیج، پرسنل سپاه و اعضای شورای تامین شهرستان دامغان حضور داشتند از خدمات و زحمات ۳۱ ماهه سید محمدرضا حسینی در سمت فرماندهی سپاه ناحیه دامغان تجلیل و با صدور حکمی از سوی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه شهرستان دامغان معرفی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار