شهردار بندرلنگه از احداث نخستین پارک مینیاتوری جنوب ایران در شهرستان بندرلنگه خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 14 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد رضازاده از احداث نخستین پارک مینیاتوری در بندرلنگه خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار در جنوب و مناطق ساحلی ایران اقدام به احداث پارک مینیاتوری در این بندر کردیم.
 
وی افزود: حفظ و شناساندن میراث گذشتگان به نسل امروز و فردا یکی از مهمترین اهدافی است که در همه دنیا به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، به‌طوری‌که در این مسیر از روش‌های جذاب بهره می‌برند. یکی از این روش‌ها که همه افراد جامعه با هر سن و سالی را به تماشای میراث معماری جلب می‌کند، ماکت آثار تاریخی است.
 
شهردار بندرلنگه اضافه کرد: بندرلنگه شهری باستانی با بیش از 48 اثر تاریخی ثبت شده در میراث فرهنگی و قدمتی بیش از یک‌هزار سال است و به همین مناسبت، آثار زیادی در این شهر وجود دارد که آشنایی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با آنها بسیار مهم است.
 
وی ادامه  داد: متاسفانه در گذشته‌ای نه چندان دور این خلا وجود داشت که هیچ مکانی برای معرفی آثار باستانی‌مان در هیچ نقطه‌ای از شهرستان نبود و برای آشنایی و دیدن هر یک از آنها باید مستقیما به بازدید آنها می‌رفتیم. از این‌رو خدمتگزاران مردم در محیط شهری به دنبال رفع این نقیصه برآمدند و خوشبختانه این خلا با افتتاح باغ مینیاتوری برطرف می‌شود.
 
رضازاده تصریح کرد: مردمان دریادل جنوب، میراث‌دار فرهنگی چندهزار ساله هستند و این باور مهم، شهرداری بندرلنگه را بر آن داشت تا در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ کهن این حافظان مرزهای آبی، ساخت بزرگترین و کاملترین ماکت‌های بناهای تاریخی را در برنامه خود قرار دهد.
 
وی باغ موزه مینیاتور را فرصتی برای آشنایی شهروندان، جهانگردان و به خصوص کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان دانست و گفت: در آینده موزه گسترده‌تری تحت عنوان لنگه‌شناسی نیز شامل آثار تاریخی و مجسمه‌های مفاخر در محل شهرداری قدیم بندرلنگه افتتاح  می‌شود.
 
شهردار بندرلنگه در پایان یادآور شد: این پارک در منطقه ساحلی پارک کوثر با طراحی بسیار زیبا با مساحتی بیش از یک هکتار قرار گرفته است، در این مجموعه، ماکت‌های آثار تاریخی این بندر که به ثبت میراث فرهنگی رسیده‌اند از جمله خانه فکری، قلعه لشتان، ساختمان قدیم شهرداری، مدرسه محمدیه و چندین مجموعه دیگر هم در حال ساخت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار