مجری طرح کشت گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری از کاشت 100 هزار هکتار جنگل و 550 هزار هکتار گیاه دارویی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 13 March 2016

مجری طرح کشت گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری از کاشت 100 هزار هکتار جنگل و 550 هزار هکتار گیاه دارویی در کشور خبر داد.

به گزارش فارس،فریبرز غیبی با اشاره به سرانه پایین مصرف گیاهان دارویی در کشور در مقایسه با کشورهای آمریکایی و اروپایی اظهار کرد: متاسفانه سرانه مصرف گیاهان دارویی در کشور ما به ازای هر نفر 25 گرم است.

وی گفت: این در حالی است که در اروپا به ازای هر نفر 900 گرم و در آمریکا به ازای هر نفر 2500 گرم گیاه دارویی استفاده میشود.

مجری طرح کشت گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری ادامه داد: این امر نشان از توجه کشورهای خارجی به کاهش استفاده از داروهای شیمایی است.

وی افزود: طبق برنامهریزی دولت قرار است در سال 95 در کشور بیش از 100 هزار هکتار جنگل و 550 هزار هکتار گیاه دارویی کاشته شود.

غیبی گفت: هم اکنون در کشور بیش از 14.3 میلیون هکتار جنگل وجود دارد که 90 درصد آن در خارج جنگلهای شمال قرار دارد و به صورت پراکنده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با فرهنگسازی بتوانیم مشارکت مردم مناطق مختلف در کشور را برای کاشت و احیای اراضی جنگلی بالا ببریم.

این مسئول ادامه داد: بر اساس سند ملی کشت و توسعه گیاهان دارویی در کشور مقرر شده، سال آینده بیش از 25 هزار هکتار اراضی جنگلی، 20 هزار هکتار اراضی مرتعی و 5 هزار هکتار اراضی بیابانی را در قالب طرح مشارکت طرح های مرتعداری، جنگل‌کاری و بیابانزدایی را توسط مردم اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتبار پیشبینی شده 14میلیارد تومان اجرا میشود، گفت: امید است اعتبار آن به موقع تخصیص یابد.

غیبی ادامه داد: در کشور ما سرانه جنگل به ازای هر فرد حدود یکهزار و 700 متر مربع است در حالی که در دنیا به ازای هر نفر میانگین حدود 6 هزار و 500 متر مربع سرانه جنگل وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت کشت گیاهان دارویی در کشور پرداخت و گفت: در کشور ما بیش از 2 هزار و 300 نوع گیاه دارویی وجود دارد که عمدتاً در اراضی جنگلی و مرتعی ببه صورت خودرو رشد می‌کنند.

مجری طرح کشت گیاهان دارویی منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: در دنیا بیش از 7 هزار و 500 نوع گیاه دارویی کشت میشود که میتوانیم با اندکی توجه و نوآوری نسبت به کاشت آنها در کشورمان اقدام کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار