به گزارش تابناک سمنان،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: 95 درصد از اراضی شهرستان دامغان سند به نام دولت اخذ شده است.
کد خبر: ۱۹۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 10 March 2016
در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی که به نام منابع طبیعی، بسیج سازندگی و همیاران طبیعت نامگذاری شده بود، همایش تجلیل از بهره برداران منابع طبیعی شهرستان دامغان برگزار شد.

این مراسم با حضور فرماندار، امام جمعه، روسای ادارات منابع طبیعی، بنیاد شهید، ورزش و جوانان و چند تن از بهره برداران حوزه منابع طبیعی برگزارشد.

احمدعلی بهاور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: در حال حاضر ۱ میلیون و ۴۸۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان دامغان که ۱۶% وسعت استان و ۹۶% وسعت شهرستان را تشکیل می دهند در حوزه این اداره قرار دارد.

وی افزود: ۹۵درصد از اراضی شهرستان دامغان سند به نام دولت جمهوری اسلامی اخذ شده است که با این سند می توانیم از اراضی به نحو بهتری استفاده نمائیم.

بهاور به تصمیمات تغییر الگوی مصرف این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جاری ۵ کیلومتر از اراضی آهوانو با کمربند حفاظتی با هدف تعیین مرز منابع طبیعی و زمین های شخصی جداسازی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به اینکه نیمی از زمین های شهرستان ما را بیابان تشکیل داده است گفت: از سال ۴۶ تا کنون عملیات بیابان زدایی صورت گرفته است که طی آن ۵۵ هزار هکتار از بیابان های دامغان با گونه های گیاهی احیا شده و طرح ترسیب کربن نیز در روستاهای جنوبی به انجام رسیده است.

علی اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان گفت: امروز روز بزرگداشت صد و دهمین سال جنگلبانی است که باید از زحمات تک تک مسئولین و خدمت گذاران که در جهت حفظ و حراست این میراث تلاش کردند قدردانی کنیم.

مجد در ادامه اظهار کرد: مصرف انرژی، آب، منابع طبیعی در دوران کنونی بسیار زیاد و غیرقابل پس انداز برای آینده است ولی این امر هیچگاه در حساب و کتاب ما جا ندارد که باید با شناخت ظرفیت ها از منابع به نحو بهتری بهره ببریم و با کاشت درختان و حفظ این میراث آیندگان را نیز بهره مند گردانیم.

فرماندار شهرستان دامغان یادآور شد: در حال حاضر در کشور ایران، بسیاری از نعمت های خدادادی و منابع طبیعی توسط نسل حاضر به مصرف می رسد که با ادامه این روند، نباید انتظار داشت نسل های آینده از آنها بهره ای ببرند.

در پایان از تعدادی از بهره برداران تجلیل به عمل آمد و تعداد 50 نهال زیتون در محوطه سپاه پاسداران غرس شد.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار