فرماندار دامغان:
به گزارش تابناک سمنان،فرماندار دامغان با بیان اینکه به زودی دست سود جویان، متخلفان و متصرفان به عرصه های منابع طبیعی کوتاه خواهد شد، گفت: حفظ منابع طبیعی با جدیت تمام دنبال می شود.
کد خبر: ۱۹۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 09 March 2016
علی اصغر مجد ظهر چهارشنبه در آئین پنجمین روز از هفته گرامیداشت منابع طبیعی باعنوان منابع طبیعی، بسیج سازندگی و همیاران طبیعت، به میزبانی حسینیه شهدای سپاه ناحیه دامغان، ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه می بایست ارتقاء پیدا کند، ابراز داشت: توسعه پایدار بدون حفظ جنگل، مراتع و منابع طبیعی مفهومی ندارد لیکن اگر حفظ منابع طبیعی را به عنوان توسعه پایدار نشماریم با مشکل مواجه خواهیم شد چراکه معتقدیم درخت و درختکاری یک فرهنگ مقدس و با ارزش در دین مبین اسلام است و همه ما باید تلاش کنیم این فرهنگ بیش از گذشته در جامعه جاری و ساری شود.

وی افزود: همه باید در حراست از منابع طبیعی مشارکت داشته باشند و در فرهنگ سازی هرچه بهتر حفاظت از منابع طبیعی بکوشند چرا که طبیعت و منابع، ثروت ملی از نعمت های بزرگ الهی است که خداوند بزرگ برای ما انسان ها ازرانی داشته و وظیفه آحاد مردم حراست و پاسداری از این ثروت ملی است.

۳۸ بوستان روستایی در استان سمنان افتتاح می شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این آئین از افتتاح ۳۸ بوستان روستایی طی هفته گرامیداشت منابع طبیعی در این استان خبر داد و گفت: این تعداد بوستان روستایی با مشارکت و همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و در مساحت ۷۷ هکتار افتتاح می شود.

سید نقی عزیزی با بیان اینکه وظیفه حفظ و نگهداری این بوستان ها برعهده شوراهای اسلامی و دهیاری های روستاهای دارای بوستان است، ابراز داشت: منابع طبیعی یک میراث گران بهاء در نزد ما انسان ها است که باید در حفاظت و حراست از آن بکوشیم .

وی افزود: منابع طبیعی پایدار به رشد و توسعه جامعه کمک فراوان می کند و باید در این راستا بیش از گذشته تلاش کنیم .

۱۱۰۰ بهره بردار بخش منابع طبیعی در دامغان وجود دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان نیز از وجود یک هزار و ۱۴۵ بهره بردار بخش منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد بهره بردار با ظرفیت اسمی ۱۴۴ هزار و ۲۵۶ واحد دامی از مراتع منطقه بهره برداری می کنند.

احمد علی بهاور ضمن بیان اینکه مراتع شهرستان دامغان با توجه به تنوع گیاهایی موجود از مهم ترین و با ارزشترین منابع طبیعی تجدید شونده است، افزود: با بهره برداری صحیح توام با عملیات اصلاح و احیاء آن می تواند نقش مهمی در حفاظت از آب، خاک و تامین نیازمندی ها در زمینه مواد پروتئینی ایفا کند.

وی افزود: ۱۶۰ هکتار نهال کاری در جنوب شهرستان دامغان و در قالب اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن کاشت و اجرا شده است.

محمد خوشقدم، جانشین فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه اردوهای جهادی در سطح شهرستان دامغان و در عرصه های مختلف و به ویژه کشاورزی و منابع طبیعی نقش مهم و به سزایی داشتند، گفت: در تابستان امسال سه هزار بوته گیاه آتریپیلکس توسط ۲۵۶ نفر از جوانان بسیجی در ۱۰ هکتار از اراضی ملی دامغان کاشته شد .

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار