در ایام نوروز
به گزارش تابناک سمنان،معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در ایام نوروز، 9 بازارچه فروش صنایع‌دستی در شهرهای مختلف این استان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۹۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 09 March 2016

جعفر صفاخواه اظهار داشت: بر این اساس، 86 غرفه فروش صنایع‌دستی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، شاهرود، میامی، مهدیشهر، سرخه و دامغان دایر می‌شود.

وی زمان برپایی این بازارچه‌ها را از هفته پایانی اسفندماه امسال تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده اعلام کرد و با بیان اینکه اولویت نخست در اختصاص غرفه‌ها، با هنرمندان متقاضی از داخل استان است، گفت: در صورت لزوم از هنرمندان سایر استان‌ها برای شرکت در این بازارچه ها دعوت می‌شود.

صفاخواه برپایی بازارچه‌های فصلی را فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان عنوان کرد و افزود: ترویج و معرفی بیشتر صنایع دستی استان از دیگر اهداف برگزاری این بازارچه‌هاست.

در حال حاضر در استان سمنان بیش از 4 هزار و 500 هنرمند به تولید صنایع‌دستی در بیش از 50 رشته اشتغال دارند.

رشته‌های سفال و سرامیک، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجیم، گلیچ و گبه، دست‌بافته‌های سنتی شامل کرباس بافی، دستمال‌بافی، حوله بافی و چادرشب‌بافی و صنایع‌دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک و ... و تراش سنگ از عمده‌ترین تولیدات صنایع دستی در استان سمنان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار