رئیس کل دادگستری استان سمنان مطرح کرد
به گزارش تابناک سمنان،رئیس کل دادگستری استان سمنان بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش جرائم در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی در این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۹۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 09 March 2016

سیدمحسن مظهری با تبریک هفته منابع طبیعی، مسئولان و دست‌اندرکاران این عرصه را حافظان بخش مهمی از حقوق عامه مردم و نسل‌های آینده توصیف کرد.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان در دیدار با مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که به مناسبت هفته منابع طبیعی در سالن شهید بهشتی ستاد دادگستری کل استان سمنان انجام شد، از جاری بودن بیش از 80 هزار پرونده در مراجع مختلف قضایی استان در حال حاضر خبر داد.

مظهری گفت: 500 پرونده با موضوعات مرتبط به منابع طبیعی در استان سمنان مفتوح است که این رقم می‌تواند مبین فعالیت‌های صورت گرفته توسط کارکنان و ضابطان خاص در منابع طبیعی استان باشد.

مظهری گفت: اقدامات پیشگیرانه و نظارت کامل بر منابع طبیعی می‌تواند در استمرار شرایط مطلوب فعلی و نیز کاهش جرائم در حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به صدور حکم در 80 درصد از پرونده‌های محاکم قضایی مربوط به منابع طبیعی به نفع این دستگاه، جهت‌گیری عمومی پرونده، حضور، پیگیری و اشراف مستدل و مستند اداره حقوقی منابع طبیعی بر پرونده‌ها و قوانین مربوط را مورد تاکید قرار داد و افزود: استفاده از وکلا و حقوقدانان مسلط در این حوزه موجب عدم سوء‌استفاده برخی سودجویان و اتلاف حقوق عامه مردم و نظام سلامی خواهد شد.

مظهری از دست‌اندرکاران منابع طبیعی خواست تا با پیگیری پروند‌ه‌های تشکیل شده تا حصول نتیجه و اجرای احکام از مخدوش شدن جایگاه و حرمت دستگاه و نیز ایجاد هزینه‌های اضافی و بیهوده برای نظام اجتماعی و سیاسی کشور جلوگیری کنند.

این مسئول همچنین بر حمایت دستگاه قضایی از منابع طبیعی و ضابطان خاص آموزش‌دیده در این حوزه بر اساس ماده 56 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور تاکید کرد و افزود: اجرای این قانون موجب رضایت مردم بوده است.

در ادامه این نشست، علی‌نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز گزارشی از فعالیت‌های دستگاه متبوع خود در حوزه حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی ارائه داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار