از عرفان قانعی فرد قبلا کتاب پس از شصت سال ( زندگی و خاطرات جلال طالبانی در دو جلد ) توسط نشر علم منتشر شده است و همچنین دارای آثاری مانند تندباد حوادث ( گفتگو با عیسی پژمان ) ، در دامگه حادثه ( گفتگو با پرویز ثابتی) است. و با بسیاری از شخصیت های امنیتی- سیاسی -نظامی خاورمیانه گفتگو داشته است. اکثر آثار قانعی فرد توسط نشر علم تهران منتشر شده اند.
کد خبر: ۱۹۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 08 March 2016
"دشنه ای از دوزخ" ( نگاهی به زندگی و نقش سیاسی نوری مالکی)، عنوان کتاب پژوهشی عرفان قانعی فرد - محقق تاریخ معاصر- است که بزودی منتشر می شود.

دشنه ای از دوزخ یک کتاب پژوهشی درباره تاریخ معاصر عراق است که به زندگی و نقش سیاسی نوری کامل محمد حسن المالکی می پردازد و تا نمایشگاه کتاب تهران آماده توزیع می شود. و شامل 5 فصل می باشد: فصل اول مربوط به سالهای 1950 تا 1970 است که دراین سال مالکی به حزب الدعوه اسلامی عراق پیوست. فصل دوم به دوران سالهای 1970 تا 1979 است که در این سال ها مدتی از سوی صدام بازداشت شد و پس از محکومیت به اعدام از سوی رژیم وقت حاکم، در سال ‪ ۱۹۷۹ عراق را به سوی ایران ترک کرد و از آنجا به سوریه رفت.  در فصل سوم سالهای 1980 تا 2003 را روایت می کند که تا سرنگونی رژیم بعث عراق، المالکی  در سوریه اقامت گزید و یکی از چهره های اپوزیسیون عراق بود.

فصل چهارم کتاب به سالهای 2003 تا 2014 پرداخته می شود که المالکی در هنگام تشکیل "شورای انتقالی حکومت عراق"  عضو این شورا شد و پس از پیروزی در نخستین انتخابات پارلمانی آزاد در عراق، به عنوان نایب رییس مجلس ملی موقت این کشور برگزیده شد. به عنوان عضو سرشناس فهرست ائتلاف یکپارچه عراق حاکم ، در ماه مه سال ‪ ۲۰۰۶ مأمور تشکیل کابینه‌ دولت عراق شد اما در سال 2014  دوره نخست وزيري وي در عراق به پايان رسيد و کنار رفت. و فصل پنجم کتاب سالهای بحران امنیتی عراق و ظهور گروه های تروریستی در عراق است.

از عرفان قانعی فرد قبلا کتاب پس از شصت سال ( زندگی و خاطرات جلال طالبانی در دو جلد ) توسط نشر علم منتشر شده است و همچنین دارای آثاری مانند تندباد حوادث ( گفتگو با عیسی پژمان ) ، در دامگه حادثه ( گفتگو با پرویز ثابتی) است. و با بسیاری از شخصیت های امنیتی- سیاسی -نظامی خاورمیانه گفتگو داشته است.  اکثر آثار قانعی فرد توسط نشر علم تهران منتشر شده اند.

منبع: تابناک
برچسب ها: مالکی ، کتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار