فرماندار شهرستان آبدانان گفت: توسعه فرهنگ قرآن و تقویت اقدامات مفید در این زمینه یک ضرورت مهم ملی است.
کد خبر: ۱۹۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 08 March 2016

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: توسعه فرهنگ قرآن و تقویت اقدامات مفید در این زمینه یک ضرورت مهم ملی است.

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری اظهار کرد: اگر متولیان امور اجرایی و فعالان عرصه فرهنگی برای ترویج این فرهنگ همت کنند هزینه های اجتماعی و سیاسی در کشور کاهش می کند.
وی قرآن را مطمئن ترین مسیر زندگی انسان دانست و افزود: هم اکنون سه هزار قرآن پژو در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تجوید، تفسیر و مفاهیم قرآن در سطح شهرستان آبدانان مشغول فعالیت هستند.
عسگری نظام جمهوری اسلامی را تنها نظام قرآنی جهان دانست و تاکید کرد: قرآن این کتاب مقدس الهی، امانتی است بسیار سنگین که پاسداری از آن جز وظایف اساسی همه مسلمانان جهان است.

** 140 جنگل بان افتخاری در آبدانان فعالیت می کنند
مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آبدانان گفت: هم اکنون 140 نفر از اقشارمختلف مردم بصورت افتخاری در قالب جنگل بان با این اداره همکاری و مشارکت دارند.
یعقوب عزیزی افزود: این افراد در قالب پنج تشکل مردم نهاد در طول سال بدون چشمداشت مالی و با استفاده از امکانات شخصی به صورت شبانه روزی از عرصه های مرتعی و جنگلی حفاظت می کنند.
وی با اشاره به قرق پنج هزار هکتار از جنگل های دینارکوه از توابع این شهرستان تاکید کرد: این میزان عرصه جنگلی به مدت هفت سال است که توسط جنگلبانان اداری و افتخاری حفاظت می شود.
شهرستان آبدانان در 167 کیلومتری جنوب ایلام، 382 هزار هکتار منابع ملی و طبیعی دارد که 130 هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.

** سه هزار اصله نهال مثمر بین باغداران ملکشاهی توزیع می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و به منظور افزایش سطح زیر کشت باغات این شهرستان سه هزار اصله نهال مثمر بین باغداران این شهرستان توزیع می شود.
رحیم الهیار اظهار کرد: با توجه به شروع فصل کاشت نهال و درخواست کشاورزان ملکشاهی از امروز سه هزار اصله نهال مثمر از گونه های انگور، انار ،انجیر و بادام بین باغداران توزیع خواهد شد.
وی افزود: برای خرید این تعداد اصله نهال مبلغ 21 میلیون ریال یارانه خرید نهال اختصاص یافته و کاشت این نهال ها سه هکتار به سطح باغات مثمر این شهرستان اضافه می کند.
الهیار با اعلام این که متقاضیان خارج از سهمیه یارانه ای به نهالستان های مجاز استان معرفی خواهند شد یادآور شد: در شهرستان ملکشاهی با سطح 750 هکتار باغات مثمر سالانه 2 هزار تن انواع میوه تولید می شود که ارزش اقتصادی آن 100 میلیارد ریال است و اینک یک هزار و 600 باغدار مشغول فعالیت هستند.
شهرستان ملکشاهی با 25 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری ایلام قرار گرفته است. /ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار