رئیس اتاق سمنان مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از تشکیل کمیسیون های کشاورزی در این اتاق خبر داد و گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۹۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 08 March 2016
علی اصغر جمعه ای صبح سه شنبه در دومین نشست توسعه تجاری بخش کشاورزی استان سنان در محل اتاق بازرگانی سمنان از تشکیل کمیسیون های کشاورزی در تمامی اتاق های بازرگانی سراسر کشور خبر داد و گفت: اجماع اطلاعات بخش کشاورزی در حوزه های مختلف همانند زراعی، باغی، آبزیان، دام، طیور و گیاهان دارویی یک ضرورت است.

وی تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی و احصا موارد درخواستی مورد نظر سرمایه گذاران را بسیار مهم قلمداد و اضافه کرد: پراکندگی اطلاعات موجبات وقفه کاری در جذب سرمایه گذار را فراهم می کند.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مجدانه سازمان های ذیربط و رفع موانع موجود موفق به صادرات محصولات کشاورزی از مبدا گمرک سمنان شده ایم و امید بر این است که صادرات محصولات کشاورزی از مبدا گمرک استان سمنان استمرار داشته باشد.

وی تشکیل انجمن پسته و انگور در شهرستانهای دامغان و شاهرود را بسیار تاثیر گذار ارزیابی کرد و بیان داشت: این دو تشکل کشاورزی در این مدت کوتاه به خود باوری مطلوب رسیده و تا کنون نسبت به صادرات اقدامات موثری انجام داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز تغییر الگوی کشت را با شرایط موجود آب ضروری دانست و عنوان کرد: روش های نوین و مکانیزه و مدیریت نوین آبیاری کمک بسیار شایانی به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت مطلوب می کند.

سید حسن میر عماد روند توسعه باغات پسته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: توسعه باغات پسته، انگور، انار و زیتون در استان همواره با ارزش افزوده مناسب همراه بوده است.

وی از شناسایی کامل قنوات استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: بزودی کل قنوات استان شناسنامه دار می شوند و تمامی قنوات بایر و دایر معرفی خواهند شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان شرایط کشت گلخانه ای را در شهرستان های آرادان، گرمسار و ایوانکی مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به وضعیت جوی و گرمای هوا، شرایط توسعه صنعت و کشت گلخانه ای در این منطقه بسیار مساعد است.

مهدی حداد خواستار تشکیل انجمن گلخانه داران سمنان با محوریت اتاق بازرگانی سمنان شد و تاکید کرد: با تشکیل این انجمن سیاست ها و هدف ها صنعت گلخانه ای متمرکز و فرآیند صادرات نهادینه خواهد شد.

در ادامه این نشست تخصصی اجماع اطلاعات کشاورزی استان های همجوار، تشکیل تشکل های کشاورزی با محوریت صادرات، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی، چاپ و تدوین کتاب توانمندی های کشاورزی استان سمنان مورد تائید طرفین قرار گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار