صفار هرندی:
به گزارش تابناک سمنان،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده از مسئولانی در داخل کشور که می گویند می توانیم برجام را به مسائل کشورهای منطقه نیز توسعه داده و در رابطه با مسائل این کشورها نیز همین گونه تصمیم بگیریم.
کد خبر: ۱۹۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 07 March 2016
محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان شاهرود با بیان اینکه شهدای مدافع حرم قدرت و حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران را از یک قالب کوچک محصور در مرزهای جغرافیایی تا دل های ملت های مسلمان گسترش دادند گفت: امروز به همان اندازه که انقلاب اسلامی در ایران شناخته شده در کشورهای عراق، یمن، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و ... نیز شناخته شده است.

مردم سوریه 5 سال است که در جنگ خانمان سوز مقاومت می کنند

وی با بیان اینکه اگر ملت مظلومی از ما کمک بخواهد نیازی به لشکرکشی نظامی نیست بلکه تنها کافی است تعدادی از نخبگان و کارشناسان نظامی به آن کشورها رفته و شیوه دفاع کردن را به آنها آموزش بدهند اظهار کرد: در کشورهایی مانند عراق و سوریه که تا قبل از این یک جریان وحشی به اسم داعش فرصت پیدا کرده بود چندین شهرستان را به سقوط بکشاند وقتی راه و رسم دفاع کردن را از فرزندان این مرز و بوم می آموزند دیگر نه تنها هیچ شهری از این دو کشور سقوط نکرده بلکه شهرهای سقوط کرده را نیز آزادسازی می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ 5 ساله کشور سوریه افزود: حدود 5 سالی است که در کشور سوریه جنگی طولانی به راه افتاده که تا عمق جان مردم را نیز در بر گرفته است اما مردم این کشور مقاومت می کنند و این همان اکسیر انقلاب اسلامی و پیروزی است که وقتی آن را به هر کالبد بی جانی بزنید زنده می شود.

مدافعان حرم سندهای افتخار ما و دنیای اسلام اند

صفار هرندی تاکید کرد: اگر حضور مستشاری فرزندان جمهوری اسلامی ایران که امروز سندهای افتخار ما و دنیای اسلامند نبود سوریه نمی توانست جلوی این جریان توحش تحریک شده توسط دشمنان خبیثی مثل آمریکا و اسرائیل، مرتجعین منطقه و حاکمان شهوت ران و پول پرست کشورهای عربی و حامیان دیگر آن ها از بعضی کشورهای گمراه و جاهل در همسایگی ما را بگیرد و جلوی مجموعه ای از دشمنان چند لایه مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه طراحی آمریکا این بود که ظرف چهار ماه کار دولت بشار اسد را تمام کند بیان کرد: در اوایل فتنه سوریه رئیس سازمان سیا به نوری مالکی نخست وزیر وقت عراق گفته بود کار سوریه تمام است و به خاور میانه بدون بشار اسد فکر کنید، اما چگونه است که الان حدود 5 سالی است که سوریه مقاومت می کند و دشمن پشت دروازه شهرهای سوریه مانده است و این به برکت انقلاب اسلامی است.

جان مایه اکسیر انقلاب اسلامی خون شهید است

مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به حضور فرزندان جمهوری اسلامی ایران و مدافعان حرم در حوادث سوریه تصریح کرد: مدافعان حرم جان خود را در چله کمان انقلاب، اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی و محبت ولایت گذاشته و به جایی فرستادند که همه در آن کشورها انقلاب اسلامی را ستایش کرده و فرزندان ایران را منجی خود می دانند.

صفار هرندی خاطر نشان کرد: در اکسیر انقلاب اسلامی حقیقتی است که مرده را زنده می کند و جان مایه این اکسیر خون شهید است.

وی با بیان اینکه نتیجه استقامت و پایداری بر روی حرف حق وارد شدن به جامعه امن است اضافه کرد: حق شهدا بر ما تنها این نیست که مجلس بزرگداشتی برای آنها برگزار کرده و تعظیم شعائر کنیم بزرگداشت شهدا به معنای واقع دریافت پیام شهداست و تنها کسانی این پیام را دریافت می کنند که فرکانس های وجودی خود را با شهید تنظیم کرده باشند.

همه حکومت ها و دولت ها به دنبال توسعه نفوذ خود هستند

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: همه حکومت ها و دولت ها به دنبال توسعه نفوذ خود هستند، آمریکا ناوهای خود را در خلیج فارس مستقر می کند و می گوید اینجا حوزه نفوذ من است آن وقت جهان اهل بیت و شهرهایی که قبور مطهر ائمه در آن قرار دارد نباید حوزه نفوذ ما باشد؟ وقتی حرم امام معصوم در خطر است و اگر پای دشمن به آن شهرها برسد علاوه بر قتل و عام مردم حرم امام معصوم را نیز با خاک یکسان می کنند، می توانیم بی تفاوت باشیم؟

نمی توان نسبت به مسائل عراق و سوریه بی تفاوت بود

صفار هرندی ادامه داد : آیا می توان گفت این مساله عراق و سوریه است و بی تفاوت بود؟ اگر مساله عراق است چگونه است که تنها در مراسم اربعین چند میلیون نفر از ایران با آنکه مشقت و سختی فراوانی در راه است و حتی بیم خطر جانی نیز وجود دارد به سمت عراق حرکت می کنند؟ مگر می شود به امنیت حرم ائمه بی تفاوت بود و گفت این یک مساله امنیت ملی است؟

وی با گلایه از افرادی که مطرح می کنند چرا جوانان ما باید در سوریه و عراق بجنگند اظهار کرد: فرزندان جمهوری اسلامی ایران برای مردم این کشورها نمی جنگند در حقیقت آنها برای کشور خودمان می جنگند و مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم نیز فرمودند اگر فرزندان شما در عراق در برابر این جریان شرور ایستادگی و مقاومت نکرده بودند شاید ما باید اینجا در دروازه های کرمانشاه و همدان می جنگیدیم.

حوزه نفوذ ما مرزهای کشور ما را از خطر مصون داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حوزه نفوذ ما مرزهای کشور ما را از خطر مصون داشت و صد البته بهره اش به مردم آن کشورها هم رسید تاکید کرد: امروز نام فرمانده شجاع ما سردار سلیمانی در این کشورها امنیت آفرین است.

صفار هرندی تاکید کرد: نقش ما در کشورهای عراق و سوریه تنها نقش مستشاری و هدایتی است که به آنها راه و رسم دفاع کردن را آموزش داده و انتقال تجربه می کنیم، خداوند ما را امت نمونه قرار داد تا دیگران از ما درس گرفته و حال ما با این کار زکات آن را می پردازیم.

نباید برجام را به مسائل کشورهای منطقه توسعه داد

وی در ادامه صحبت های خود با گلایه از آن عده از مسئولانی در داخل کشور که می گویند مذاکراتی را با کشورهای غربی و آمریکا آغاز کردیم و می توانیم برجام را به مسائل کشورهای منطقه نیز توسعه داده و در رابطه با مسائل این کشورها نیز همین گونه تصمیم بگیریم تصریح کرد: این نوع طرز تفکر یعنی خودمان با دست خودمان به داشته هایمان آتش زده و تیشه به ریشه عزت و اقتداری که به آن رسیده ایم، بزنیم.

عده ای ناآگاه هنر یک دولت را در تسلیم و ذلت ناشی از تسلیم می ببیند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: حاصل عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران این است که افرادی که در گذشته اعلام می کردند شما صلاحیت مذاکره ندارید ، وقتی در گذشته جلساتی را برای تصمیم گیری در مورد مسائل سوریه برگزار می کردند می گفتند ایران یک کشور فارسی است و لزومی ندارد برای یک کشور عربی تصمیم بگیر اما حالا برای مذاکره با ما التماس می کنند.

صفار هرندی ادامه داد: متاسفانه عده ای هنوز به این آگاهی نرسیده اند که اقتدار یک ملت چه ارزشی دارد، قدر عزت کشور را ندانسته و هنر یک دولت را در تسلیم و ذلت ناشی از تسلیم می ببیند.

وی با تاکید بر اینکه تا در ممملکت جمهوری اسلامی ایران پرچمی به نام شهادت برافراشته مقتدر هستیم گفت: قهرمان واقعی کتاب های تاریخ آینده ما جوانان و فرزندانی از این مرز و بوم هستند که در دامن شما شیرزنان و آغوش شما مردان شجاع پرورش یافته اند، قدر این فرزندان را بدانیم که اسم آنها زینت بخش صفحات تاریخ است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه باید قدر خانواده شهدا را بدانیم و به احترام آنها تمام قد بایستیم افزود: باید بدانیم که همیشه مدیون شهدائیم و دین آنها ابعادش به اندازه موجودیت امروز و آینده ما است و عزت، اقتدار و امنیت امروز ما مدیون رشادت و شهامت و ایثارگری های آنان است.

یادواره شهدای مدافع حرم و صحرای منا با عنوان «مهاجران حرم» با حضور دکتر محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهرستان شاهرود و خانواده های شهدا و برخی از مسئولان در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد.

شهیدان حسین تابسته، سید محمد حسین میردوستی و علی اصحابی شهدای مدافع حرم شهرستان شاهرود در سوریه به شهادت رسیدند و مهاجر الی الله حاج مجید یونسیان در مراسم حج سال جاری در فاجعه منا جان باخت.

یادواره مهاجران حرم به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود برگزار شد.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار