کد خبر: ۱۹۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 07 March 2016
تابناک گیلان: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: رقیه خورسندی در چهارمین جشنواره گره زرین به عنوان بانوی بافنده فرش‌های تمام ابریشم دستباف گیلان در سطح ملی برتر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی مهری ظهر امروز در نشست اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به معرفی هنرمندان برتر صنعت فرش‌بافی در استان اظهار کرد: هنرمندان منتخب فرش دستباف گیلان در هر شهرستان توسط کمیته‌های کارشناسی اداره‌ها معرفی می‌شوند.

به گفته وی، معرفی هنرمندان برتر فرش دستباف در جلسه کمیته فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزیده و به مرکز ملی فرش ایران معرفی می‌شوند که در این راستا «رقیه خورسندی» قالیباف برتر در سطح ملی از گیلان و بافنده فرش‌های تمام ابریشم مورد تجلیل قرار گرفت.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مراسم تجلیل از رقیه خورسندی را در چهارمین جشنواره ملی گره زرین، عنوان کرد و گفت: این جشنواره رویکرد با رویکرد تقویت جنبه‌های هنری و فرهنگی هنر صنعت فرش دستباف برگزار شده بود.

وی با اشاره به اینکه این بانوی هنرمند گیلانی سال‌ها به تولید فرش دستباف اشتغال دارد، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته با همکاری استاد فرهیخته «احمد نیاسری» در زمینه تولید فرش‌های تمام ابریشم فعالیت می‌کند.

مهری گفت: در چهارمین جشنواره ملی گره زرین از 40 هنرمند فعال کشور در عرصه هنر صنعت فرش، شامل 30 قالیباف هنرمند، چهار طراح، سه نفر رنگرز و سه هنرمند رفوگر ماهر فرش ایرانی تجلیل شدند.

به گفته وی، از گیلان سه نفر قالیباف برتر، یک نفر طراح برتر و یک نفر رفوگر و مرمت کار برتر فرش دستباف برای تجلیل در همایش مذکور به مرکز ملی فرش ایران معرفی شده بودند.

وی تقویت همدلی و همکاری بین فعالان و هنرمندان هنر صنعت فرش و ایجاد و زمینه‌سازی برای ارتقای منزلت اجتماعی قالیبافان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی گره زرین عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار