معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: طرح ها و پروژه هایی که با نگاه بلندمدت اجرایی می شوند تا دهه های متمادی قابل استفاده خواهند بود.
کد خبر: ۱۹۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 07 March 2016
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: طرح ها و پروژه هایی که با نگاه بلندمدت اجرایی می شوند تا دهه های متمادی قابل استفاده خواهند بود.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ رضا رحیمی در نشست کمیته توسعه اصناف با تاکید بر لزوم به کارگیری نگاه درازمدت در برنامه ریزی ها اظهار کرد: بلوار زیبای طاق بستان محصول یک برنامه ریزی آینده نگرانه و عقلانی است و با گذشت چند دهه هنوز یکی از بهترین بلوارهای کرمانشاه محسوب می شود که این امر حاصل درایت و کاردانی مدیران لایق کرمانشاهی آن سال هاست.

وی آینده نگری را یکی از الزامات برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها دانست و گفت: امروز نیز مدیران و تصمیم گیران باید آینده نگری را در طرح ها و پروژه های پیشنهادی لحاظ کنند.

 معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری با استقبال از تسریع در روند جانمایی محل جدید میدان میوه و تره بار کرمانشاه اظهار کرد: جانمایی جدید باید با نگاهی درازمدت و کارشناسی شده صورت بگیرد و تمامی جوانب این طرح از جمله امکان توسعه در دراز مدت، راه دسترسی آسان و غیره نیز در آن پیش بینی شود.

رحیمی عنوان کرد: پیش بینی مجموعه های جانبی همچون ایجاد کارگاه های کوچک فرآوری در حوزه میوه و سبزیجات یکی از ضرورت های میدان میوه و تره بار جدید است که می تواند به ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی بیشتر کمک کند.

 این مدیر ارشد از مشارکت بخش خصوصی در روند اجرای این پروژه حمایت کرد و گفت: اتحادیه های مرتبط با مجموعه میوه و تره می توانند با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرای این پروژه مهم را عهده دار شوند و مدیریت ارشد استان نیز در این روند به آن ها کمک خواهد کرد.

اصناف نیازمند آموزش های مهارتی هستند

وی ارایه آموزش های تخصصی را یکی از اولویت های حوزه اصناف دانست: آموزش های ارایه شده باید در قالب پودمان های کاربردی باشند تا زمینه ساز افزایش مهارت های فعالان صنف های مختلف شوند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد: در این زمینه می توان از ظرفیت های دانشگاه جامع علمی و کاربردی و مجموعه فنی و حرفه ای نیز بهره گرفت.

این مدیر ارشد همچنین عنوان کرد: بسیاری از واحدهای فنی می توانند با بهره گیری از همین برنامه های آموزشی و فنی به واحدهای صنعتی موفق تبدیل شوند.

رحیمی در دنباله سخنانش خواهان ارایه برنامه های آموزشی به اصناف شهرستان ها شد و گفت: در صورت بی توجهی ، افراد شاغل در صنف های مختلف شهرستان ها راهی مرکز استان می شوند.

وی یکی از دلایل افزایش بی رویه جمعیت شهر کرمانشاه را وجود عدم تناسب و مساوات در ارایه امکانات و خدمات در سطح شهرستان های استان دانست.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری همچنین خواهان افزایش فعالیت ها و برنامه های اصناف در حوزه های مختلف شد و اظهار کرد: توسعه بخش خدمات و اشتغال زایی در این حوزه بدون مشارکت فعال اصناف امکان پذیر نیست.

برندهای تولیدی برتر را به کرمانشاه دعوت کنید

در دنباله این نشست مدیرکل اقتصادی استانداری اظهار کرد: ۵۷ درصد تولید ناخالص استان و نزدیک به ۶۰ درصد اشتغال استان به بخش خدمات اختصاص دارد که این وضعیت نشانگر اهمیت بسیار بالای این بخش در توسعه استان دارد.

مهندس دارابی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز خواهان طرح ریزی برنامه هایی برای رونق اصناف در شهر شد و گفت: می توان با دعوت از برندهای تولیدی مطرح کشور به کرمانشاه و تبلیغات وسیع به رونق بازار ایام عید کمک کرد و برای حضور گردشگران نیز یک جذابیت ایجاد نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار