رئیس مرکز کاشت حلزون و شنوایی فارس از برگزاري برنامه نكوداشت سالگرد تاسيس اين مركز در قالب "جشن شنيدن" در شيراز خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 02 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر سید بصیر هاشمی در جمع خبرنگاران، افزود: جشن شنيدن، پنجشنبه 13 اسفندماه در تالار اجتماعات سينا و صدرا، برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه از آغاز فعاليت مركز كاشت حلزون و شنوايي استان فارس تاكنون حدود هزار و 300 نفر از نعمت شنوایی برخوردار شده‌اند، افزود: این آئین، با حضور جمعی از مسئولان استان فارس و تعداد زیادی از کودکاني كه تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفته‌اند، برگزار خواهد شد.

هاشمي يادآور شد: تعدادي از كودكاني كه تحت عمل كاشت حلزون قرار گرفته‌ و شنوا شده‌اند، توانمندی خود را با اجرای سرود، دکلمه و شعر به نمایش می‌گذارند.

او اضافه كرد: ناشنوایان و یا کم شنوایان با محدودیت‌های فراوانی مواجه هستند و زندگی کم تحرکی دارند، اما با کاشت حلزون و ایجاد شنوایی، می‌توان امید به زندگی را در این گروه افزايش داد.

رئیس مرکز کاشت حلزون و شنوایی فارس و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: گفتار کودکانی که از روش کاشت حلزون استفاده می‌کنند، بسیار واضح‌تر از کودکاني است كه از سمعك استفاده مي‌كنند.

هاشمي گفت: ناشنوایانی که از روش کاشت حلزون استفاده می‌کنند، پس از دوران زبان آموزی، فرایندهای یادگیری را طی كرده و در طی این مدت، عملکرد گفتاری آنان نيز بهبود پيدا خواهد كرد كه اين در ارتقا توانايي‌هايشان تاثير بسزايي دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار