مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در این استان با حضور بیش از پنج هزار و 200 نفر 13 اسفند جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 01 March 2016
حجت الاسلام احمد نیک نام لاله در جمع خبرنگاران افزود: آزمون سراسری حفظ قرآن کریم که از طرف اوقاف و امور خیریه طراحی شده در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب سالانه برای تربیت یک و نیم میلیون نفر برگزار می شود.
وی اظهارکرد: این آزمون کتبی حفظ قرآن کریم ساعت 9:30 صبح در حسینیه اعظم و امامزاده ابراهیم(ع) شهر زنجان و مصلی ها، حسینیه ها و بقاع متبرکه سایر شهرستان های استان زنجان برگزار خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه عموم مردم می توانند در آزمون حفظ قرآن کریم شرکت کنند، گفت: آزمون شفاهی این مسابقات قبل از این برگزار شده و کسانی که در آزمون شفاهی شرکت نداشته اند پس از برگزاری آزمون کتبی، آزمون شفاهی نیز به عمل خواهد آمد.
حجت الاسلام نیک نام لاله با بیان اینکه امسال چهارمین سال برگزاری این آزمون است، یادآورشد: اوقاف و امور خیریه موظف به تربیت و حمایت از حافظان قرآن کریم است و در سطح استان زنجان نیز مربیان برای تربیت این افراد فعال هستند.
وی ادامه داد: برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم بزرگترین همایش قرآنی بی نظیر در دنیاست که همانندی ندارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ایجاد بانک اطلاعات قرآنی تا سال آینده خبر داد و گفت: ایجاد این بانک به منظور نظارت، برنامه ریزی و تربیت قرآن دوستان است.
حجت الاسلام نیک نام لاله اظهارکرد: آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ 20، 10، پنچ جزء و کل، قرائت، ترتیل، مفاهیم، تواشیح و اذان است.
وی یادآورشد: کمک هزینه حج، عتبات عالیات، مشهد و دیگر جوایز نفیس هدیه 14 برگزیده این مسابقات است.
رهبر معظم انقلاب بر تربیت سالانه 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تاکید دارند و تربیت یک میلیون و 500 نفر از این نیروها بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده و استان زنجان نیز در تربیت حافظان قرآنی سهمی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار