بر اساس ابلاغ وزارت علوم انجام شد
به گزارش تابناک سمنان،معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: 14 رشته تحصیلی جدید در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزوده شد.
کد خبر: ۱۹۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 01 March 2016
مهدی سیاهی در گقت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: بر اساس ابلاغ معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 14 رشته تحصیلی جدید در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان افزوده شد.

وی افزود: رشته‌های افزوده شده شامل سه رشته در مقطع دکترای تخصصی، پنج رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی‌ارشد و 6 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی است. معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ادامه داد: با نگاهی به فهرست رشته‌های اضافه شده در واحد سمنان رشته‌های کاربردی و پرمخاطبی را می‌توان یافت.

سیاهی بیان کرد: این رشته‌ها در مقطع دکترای تخصصی، سه رشته شامل رشته‌های مهندسی برق قدرت، مکانیک با گرایش تبدیل انرژی و مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی است.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته‌های اضافه شده در دانشگاه آزاد اسلامی شامل معماری، مدیریت بازرگانی، بازاریابی، توسعه اقتصاد و برنامه‌ریزی، مدیریت اجرایی و آموزش زبان انگلیسی است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ادامه داد: علوم ورزشی، علوم معارف دفاع مقدس، مهندسی معماری، مرمت و احیای بناهای تاریخی، مهندسی پزشکی و علمی کاربردی معماری عناوین رشته‌های اضافه شده به مقطع کارشناسی این واحد دانشگاهی است.

سیاهی افزود: بر اساس سیاست آموزشی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه توسعه پنجم این دانشگاه، اولویت بر گسترش رشته‌های تحصیلی میان‌رشته‌ای و پرمخاطب است.

وی گفت: با نگاهی به فهرست رشته‌هایی که به تصویب وزارت علوم رسیده، رشته‌هایی نظیر مهندسی پزشکی، مهندسی معماری و مدیریت بازرگانی در دو مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی‌ارشد با توجه به نیاز و شرایط جامعه جزو رشته‌های پرمخاطب محسوب می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ادامه داد: درخواست ایجاد رشته‌ای نظیر مرمت و احیای بناهای تاریخی در واحد سمنان با توجه به نیاز این رشته در شناسایی و بازسازی بناهای تاریخی استان بارها و بارها از سوی اقشار مختلف مطرح شده بود و دانشگاه آزاد اسلامی ورود به موضوعات و رفع نیازهای استانی را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

سیاهی افزود: در بحث افزایش رشته‌های تحصیلی پتانسیل منطقه و طرح آمایش استان در اولویت درخواست‌های ارائه شده به شورای گسترش وزارت علوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: درخواست تصویب رشته با توجه به امکانات و ترکیب اعضای هیأت علمی موجود در استان سمنان برای هر واحد دانشگاهی تنظیم و به وزارت علوم ارائه می‌شود تا از این طریق بتوان بیشترین بهره را از امکانات موجود برد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: این سیاستی است که در تمام استان سمنان به‌صورت یکپارچه و متمرکز اجرا شده و تمام واحدهای دانشگاهی استان از آن پیروی می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار