رئیس ستاد انتخابات استان ایلام:
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با تاکید بر اینکه مردم فقط از طریق منابع رسمی کشور اخبار انتخابات را پیگیری کنند، گفت: اخبار و اطلاعیه هایی که از سوی منابع غیر رسمی و در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی منتشر می شود، رسمیت ندارد.
کد خبر: ۱۸۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 26 February 2016
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با تاکید بر اینکه مردم فقط از طریق منابع رسمی کشور اخبار انتخابات را پیگیری کنند، گفت: اخبار و اطلاعیه هایی که از سوی منابع غیر رسمی و در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی منتشر می شود، رسمیت ندارد.
به گزارش تابناک ایلام ، حسین کلانتری شامگاه پنجشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: ستاد انتخابات وزارت کشور و استان منابع رسمی هستند که اخبار انتخابات را از طریق صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی به مردم اطلاع رسانی می کنند.
وی افزود: هر گونه اخبار و اطلاعیه ها در خصوص انتخابات، تمدید زمان، توزیع تعرفه و نتایج شمارش آرا فقط از طریق این منابع و انتشار در رسانه های ملی قابل اعتماد و مستند است.
کلانتری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای انتخابات روز جمعه هفتم اسفند در این استان مهیا است و امیدواریم یک انتخابات پر شور و باشکوه با حضور همه افراد واجد شرایط باشیم، ابراز امیدواری کرد که همه مردم استان با حضور پر شور خود، ایلام را همچون همیشه روسپید و سرافراز کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در خصوص شرایط رای دهندگان گفت: همه افراد متولد هفتم اسفند سال 76 و قبل از آن مجاز به شرکت در انتخابات هستند و می توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در تعیین سرنوشت خویش سهیم باشند.
وی از واجدین شرایط خواست با در دست داشتن شناسنانه و کارت ملی یا شماره ملی در ساعات اولیه آغاز رای گیری در محل شعب حضور یابند و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آرای خود را به صندوق ها بریزند.
کلانتری در خصوص تخلفات انتخابات یادآور شد: فصل هفتم قانون انتخابات ماده 66 به صراحت جرایم انتخاباتی را اعلام کرده است که براساس آن خرید و فروش، رای دادن با شناسنامه غیر، بجای کسی دیگر رای دادن، رای با شناسنامه جعلی و بیش از یک بار رای دادن جرم است.
وی تهدید، اختشاش و تبلیغات در محل شعب اخذ رای را جرم دانست که مصادیق قانونی دارد و اضافه کرد: آرای مردم حق الناس است و نامزدها و طرفداران آنها باید به این حق اعتماد کنند.
وی با بیان اینکه هر نتیجه ایی حاصل شود خواست و رای مردم است و همگان باید به آن تمکین کنند، ابراز امیدواری کرد همه واجدین شرایط رای دادن در این استان با شور و اشتیاق در انتخابات حاضر شوند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار