رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون تخلفات عمده‌ای در زمینه انتخابات در سطح استان نداشته‌ایم، گفت: موارد جزیی تخلف در زمینه تبلیغات کاندیداها داشته‌ایم که با همه آنها برخورد شده است.
کد خبر: ۱۸۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 24 February 2016
رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون تخلفات عمده‌ای در زمینه انتخابات در سطح استان نداشته‌ایم، گفت: موارد جزیی تخلف در زمینه تبلیغات کاندیداها داشته‌ایم که با همه آنها برخورد شده است.

مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، تصریح کرد: تخلفات جزیی در زمینه تبلیغات شامل نصب بنر و پلاکارد در محل‌های غیرمجاز و دیوارنویسی بوده که همه بنرها جمع آوری و دیوارنویسی‌ها هم پاک شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تخلفات چشمگیر تبلیغاتی از سوی کاندیداها و طرفدارانشان در این دوره مشاهده نشده است‌، گفت: خوشبختانه در این دوره انتخابات فضای آرام تبلیغاتی را از سوی طرفداران کاندیداها شاهد بودیم و این نشان می‌دهد فرهنگ انتخاباتی مردم بالا رفته و از فضاهای هیجانی و احساسی انتخابات فاصله گرفته‌اند.

نیک کردار شبکه‌های اجتماعی را عاملی موثر در جهت آرام کردن فضای تبلیغاتی کاندیداها در سطح معابر و خیابانها عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات شبکه‌های اجتماعی تا حدی توانسته‌اند از بار هیجان تبلیغات در سطح خیابانها کم کنند و به همین علت در این دوره فضای آرام تری را به نسبت دوره‌های پیشین در زمینه تبلیغات کاندیداها در سطح شهر شاهد بودیم.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه تشدید نظارت‌ها را هم یکی دیگر از عوامل موثر در زمینه آرام شدن فضای تبلیغاتی کاندیداها عنوان کرد و افزود: امسال عوامل اجرایی و نظارتی تاکید زیادی بر معقول بودن مخارج و رفتارهای انتخاباتی کاندیداها داشتند و تاکید کردند که نظارت‌ها تا پایان انتخابات با جدیت اعمال خواهد شد و با متخلفین برخورد می‌شود.

نیک کردار تصریح کرد: از طرفی برای کاندیداها هم اثبات شده که چسباندن عکس زیاد دردی از آنها دوا نمی‌کند و باید خدمتگزاری‌شان برای مردم اثبات شده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه بازرسی استان آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات پیش رو دارد، گفت: در این دوره انتخابات هر صندوف یک بازرس و هر 20 صندوق یک سربازرس دارند که همه بازرس‌ها و سربازرس‌ها را تعیین کرده‌ایم.

نیک کردار تصریح کرد: همچنین اخیرا وزارت کشور درخواست تعیین تعدادی بازرس ویژه را در هر استان داده که در همین راستا تعداد 15 نفر در استان به عنوان بازرس ویژه این دوره از انتخابات تعیین شدند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه بر لزوم حضور حداکثری مردم در این دوره انتخابات تاکید کرد و افزود: هرگز اصراری بر اینکه مردم به چه کسی رای بدهند نداریم و تمام تلاش ما برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است و اینکه به هرکسی که دلخواه آنهاست و آن را اصلح می‌دانند، رای بدهند.

وی تصریح کرد: قطعا حضور حداکثری مردم در انتخابات طمع دشمن از کشور ما را می‌برد و امنیت کشور را برای سالها تامین می‌کند، زیرا دشمنان می‌دانند که مردم ایران با قاطعیت پشت نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار