یک کاندیدای مستقل:
حسین علیمردانی کاندیدای مستقل و معتدل در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرج گفت: این کلانشهر می تواند میزبانی بسیاری از رویدادهای بین المللی را بر عهده بگیرد.
کد خبر: ۱۸۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 24 February 2016
حسین علیمردانی با بیان اینکه موقعیت استراتژیک و سیاسی کرج به دلیل نزدیکی به تهران واجد پتانسیل میزبانی، رویدادهای بزرگ بین المللی است گفت: متاسفانه نبود زیر ساخت های لازم ذر پذیرش گردشگر باعث شده، تا کنون این مهم آن گونه که باید و شاید محقق نشود.
این پزشک مجرب کرجی با بیان اینکه البته کرج برخی همایش های کشوری بوده گفت: بین همایش های یک روزه کشوری با رویدادهای بین المللی تفاوت وجود دارد.بسیاری از رویدادهای داخلی در این کلانشهر برگزار شده اند اما به دلایل متعدد همایش های بین المللی معمولا در کرج برگزار نمی شوند.
او با اشاره به دلایل این موضوع گفت: مهم ترین دلیل این اتفاق نبود اماکن اقامتی مناسب در این شهر است.رویدادهای چند روزه بین المللی باید در شهرهایی برگزار شوند که علاوه بر سالن و امکانات برگزاری، مکان های مناسبی برای اقامت و حتی گردش داشته باشد اما کرج فاقد این امکانات است.
علیمردانی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی، نیاز کرج به یک هتل چند ستاره را احساس نکرده است اظهار داشت:فقر اماکن اقامتی در کرج به گونه ای است که اگر حتی از شهروندان کرجی درباره نشانی یک هتل یا مسافر خانه بپرسیم، اکثر آنها پاسخی به ذهنشان نمی رسد.
او ادامه داد:کرج تنها دارای سه هتل دو ستاره و چند مسافرخانه قدیمی است، که همگی آنها در محدوده مرکز شهر واقع شده اند. از این رو، هرگز نمی تواند نیاز گردشگران و مهمانان داخلی رابرآورده سازد، چه رسد به گردشگران خارجی.
علیمردانی با بیان اینکه این مسئله تاکنون زبان های زیادی را به کلانشهر کرج وارد آورده است گفت: به طور مثال دو ماه پیش قرار بود یکی از دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان با گوام در کرج برگزار شود اما به دلیل اینکه کرج هتل درخوری برای میزبانی وجود نداشت و فاصله نزدیک ترین هتل خالی در تهران نیز با ورزشگاه زیاد بود میزبانی این مسابقه به راحتی از کرج گرفته شد.
او ادامه داد: نمونه های این اتفاق در کرج زیاد رخ داده و تنها منحصر به حوزه ورزش نیست بلکه رویدادهای فرهنگی و سیاسی مختلفی وجود داشتند کرج می توانست میزبان آنها باشد، که به دلیل فوق، نام این کلانشهر از لیست نامزدها حذف شده است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون عزم جدی برای ساخت اماکن اقامتی مناسب درکرج درهیچ مسئولی دیده نشده است گفت: حل این مشکل به مدیریت هوشمند وبرنامه ریزی درست نیازدارد ونیازبه هزینه زیادی نیز ندارد چرا که بابرنامه ریزی صحیح می توان وبایدبه سمت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی رفت.
او بااشاره به اینکه دولت نباید رأساً وارد سرمایه گذاری دراین حوزه ها شود افزود:امروزه درهیچ یک ازکشورهای پیشرفته دنیا، دولت خود وارد سرمایه گذاری دراین حوزه ها نمی شود بلکه بادرپیش گرفتن سیاست‌های تشویقی سرمایه گذاران بخش خصوصی را جذب می کند.
علیمردانی بابیان اینکه این موضوع یک معامله برد-برد خواهد بود گفت:اگر دولت و ارگان های ذیربط سیاست های تشویقی مانند بخشودگی مالیاتی را برای سرمایه گذاری دراین زمینه درنظربگیرند می توان انتظارداشت که سرمایه گذاران بخش خصوصی بارغبت به ساخت هتل درکرج بپردازند و ازاین بابت خودرا ببرند.
علیمردانی با اشاره به موقعیت استراتژیک کرج گفت: مطمئناً برگزاری همایش های بین المللی درکرج می تواند بارسنگینی ازدوش تهران بردارد وحتی این موضوع موردتوجه شرکت کنندگان نیز قرارگیرد ، چراکه نزدیکی به تهران باعث می شود تا مقامات رسمی کشورها نیز تمایل بیشتری به این موضوع پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار