تابناک بررسی می کند ؛
تابناک: چند روز دیگر انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی برگزار می شود و پرسشی که امروز به عنوان یکی از دغدغه های مهم برای نخبگان و نیز عموم مردم گیلان مطرح می شود ، توجه به مساله اخلاق انتخاباتی و رعایت اصول اخلاقی در فرایند انتخابات است.
کد خبر: ۱۸۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 24 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: چند روز دیگر انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی برگزار می شود و پرسشی که امروز به عنوان یکی از دغدغه های مهم برای نخبگان و نیز عموم مردم گیلان مطرح می شود ، توجه به مساله اخلاق انتخاباتی و رعایت اصول اخلاقی در فرایند انتخابات است.

به گزارش تابناک گیلان، در این نکته شکی نیست که برگزاری انتخابات پرشور افزون بر انگیزه های سازنده مشارکت بیشینه نیازمند رعایت اخلاق و احترام به سلیقه های متفاوت است و هر چند نظام های مردمسالار فضای رقابت را برای جریان های سیاسی مهیا می کنند اما نباید این فضای رقابتی به عرصه بروز بداخلاقی هایی همچون تخریب، تحقیر، توهین و بهتان نسبت به رقیب تبدیل شود.

با این حال، چیزی که در فضای کنونی استان گیلان دیده می شود این است که شمار اندکی از کنشگران انتخاباتی به جای معرفی و ارایه برنامه ها و اهداف خود و گذاشتن آن در معرض گزینش مردم بیشتر در اندیشه تخریب رقیبانند.

به نظر می رسد با توجه به روندهای گذشته و شواهد عینی در فضای سیاسی کنونی، در یکی دو روز پیش رو شاهد ادامه و افزایش بی اخلاقی های انتخاباتی باشیم و بر همین اساس هر چه به انتخابات نزدیکتر می شویم فاصله میان اخلاق و سیاست بیشتر و اخلاق تبدیل به جزیره ای دور افتاده از سیاست و رقابت های انتخاباتی می شود ؛ مانند آنچه یکی دو روز گذشته در دیوشل لنگرود رخ داد.









به گزارش تابناک و به نقل از یک منبع آگاه ، دو شب گذشته در روستای دیوشل لنگرود ، اتفاقی افتاد که به سرعت علیه نماینده فعلی مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی بهره برداری شد.

این منبع آگاه در شرح ماجرای درگیری و شکسته شدن مغازه ای که عکس تبلیغاتی مهرداد لاهوتی در آن قابل مشاهده بود اظهار کرد: دو فرد محلی در روستای دیوشل به اختلاف نظری خوردند و بر سر مسائل شخصی کارشان بالا گرفت و اصلا ربطی به انتخابات و شخص مهرداد لاهوتی نداشت.

این فرد مطلع خاطرنشان کرد: چسباندن چند پوستر و عکس تبلیغاتی که دلیل نمی شود بگوییم ستاد فرد خاصی است و اصلا آنجا ستاد مردمی نماینده لنگرود نبود و متاسفانه باز هم شاهد بی اخلاقی ها توسط برخی افراد هستیم.


ماجرا وقتی جالب می شود که رئیس پاسگاه دیوشل اظهار می کند که اصلا گزارشی به ما نشده و هرچه بوده بین خودشان حل شده است.



تابناک در پایان اضافه می کند: بی شک این بی اخلاقی های سیاسی در فرآیند برگزاری انتخابات مجلس دهم در گیلان ، نه تنها از وزن وحدت و همدلی می کاهد بلکه به شکاف ها نیز دامن خواهد زد و هدف از تهیه این گزارش حمایت از شخص مهرداد لاهوتی نبوده و نست ، بلکه یادآوری نکته ای است «حب الدنیا راس کل خطیئه » که شاید در شلوغی های زندگی یادمان رفته باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار