کد خبر: ۱۸۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 23 February 2016


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز یکی از معضلات اصلی مراتع البرز را وجود دام های عبوری از استانی به استان دیگر اعلام کرد و دایر شدن ایستگاه بازرسی را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مشترک مدیریت چرا و کنترل دام برای سال آینده، با حضور نمایندگانی از ۶ استان همجوار از جمله قم، مرکزی، همدان، مازندران، قزوین و تهران در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد.

حامد فرضی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این نشست با اشاره به وجود مشکلات متعدد در حوزه منابع طبیعی استان البرز اظهار کرد: هم اکنون یکی از معضلات اصلی مراتع استان وجود دام های عبوری از استانی به استان دیگر است که باید با همکفری مسئولان استان های همجوار، فکر چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود.

وی افزود: یکی از راهکارها برای کنترل چرای دام ها، راه اندازی ایستگاه های ایست بازرسی و جلوگیری از ورود دام ها به مراتع استان است که با اعمال این مهم، در ایستگاه ها از ورود دام های بدون پروانه مرتع و کارت شناسایی جلوگیری می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر استان البرز دارای ۳۷۰ هزار هکتار مرتع است که این میزان ۷۲ درصد از مساحت کل استان را تشکیل داده و در فصل چرا ۲۰۰ هزار راس دام در این مراتع به چرا برده می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در پایان خواهان رفع مشکل ورود دام های غیرمجاز به مراتع استان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار