مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه هر چقدر بتوانیم سبک زندگی اسلامی را افزایش دهیم آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند گفت: آژیر خطر بحران طلاق به صدا در آمده است.
کد خبر: ۱۸۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 20 February 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا سلیقه در نخستین نشست تخصصی نقش حوزه‌های علمیه در کاهش طلاق با بیان اینکه آمار ازدواج سال به سال سیر نزولی داشته و آمار طلاق سیر صعودی دارد تاکید کرد: آژیر خطر بحران طلاق به صدا در آمده است.

وی طلاق را به منزله زلزله اجتماعی دانست و افزود: اگر بحران‌های اجتماعی مانند طلاق مدیریت نشود دامنه آن اجتماع را مورد تاثیر قرار خواهد داد و در بحث کاهش طلاق و امور از این دست کمبود یک مدیریت بحران اجتماعی را احساس می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه گذر از دوران سنت به مدرنیته بدون لحاظ پیوست‌های فرهنگی را آسیب‌زا دانست و افزود: در حالی از دوران سنت به مدرنیته وارد می‌شویم که بسیاری از مسائل مانند بحث‌های فرهنگی که باید به مدرنیته وارد شود را فراموش کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم که نشست تخصصی نقش حوزه‌های علمیه در کاهش طلاق بتواند نقش اتاق فکر برای نهادهای اجتماعی در این زمینه باشد .

سلیقه در ادامه با اشاره به تشکیل دبیرخانه طلاق در دادگستری قم افزود: با مشاوره کارشناسان این سازمان از بین متقاضیان طلاق که به این واحد ارجاع شده‌اند 30 در صد به سازش ختم شده است.

وی با بیان اینکه کمترین آمار طلاق در روستا با سه درصد بوده و 97 درصد ازدواج ها روستاهای قم موفق بوده است عنوان کرد: روستاها به این دلیل که بافت سنتی خود را حفظ کرده کمتر به این معضل گرفتار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه هر چقدر بتوانیم سبک زندگی اسلامی را افزایش دهیم آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند عنوان کرد: هر جایی از فرهنگ اصیل خود فاصله گرفته‌ایم آسیب‌ها افزایش پیدا کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار