رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث گلخانه شاخه رز بریده با سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیون یورویی در همدان خبر داد و گفت: قرارداد صادرات محصولات این گلخانه به هلند نیز منعقد شده است.
کد خبر: ۱۸۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 20 February 2016

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث گلخانه شاخه رز بریده با سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیون یورویی در همدان خبر داد و گفت: قرارداد صادرات محصولات این گلخانه به هلند نیز منعقد شده است.

به گزارش تسنیم،منصور رضوانی جلال اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای در استان همدان با توجه به بحران آب یکی از مهمترین اولویت‌هاست و باید در راستای توسعه این بخش اقدمات اساسی انجام شود.

با تاکید بر اینکه کشت گلخانه‌ای نهایت صرفه‌جویی در مصرف آب را دارد، افزود: امروز منابع آبی در استان همدان با مشکل جدی روبهرو بوده و باید در مدیریت آب بهترین عملکرد را داشته باشیم که یکی از راه‌های آن توسعه گلخانه‌هاست.

رضوانی جلال با اعلام اینکه برنامه‌ریزی جدی برای توسعه گلخانه‌ها در استان همدان صورت گرفته است، تصریح کرد: طرحهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سبب اشتغالزایی برای فرغ‌التحصیلان بخش کشاورزی میشود از سوی دیگر امروز دولت نمی‌تواند برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند و نیاز است طرح‌های اشتغالزا با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان همدان فراهم شده است، گفت: با توجه به تعامل و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد گلخانه ورود جدی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به همایش سرمایه‌گذاری استان همدان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این همایش زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان همدان برای بخش خصوصی حاضر ارائه شد.

وی با اعلام اینکه احداث گلخانه رز شاخه بریده در این همایش به سرمایه‌گذاران ارائه شد، عنوان کرد: این طرح با جذب سرمایه‌گذار مواجه بوده و موفق به عقد قرارداد با بخش خصوصی داخلی برای احداث گلخانه و انعقاد تفاهم نامه همکاری با طرف هلندی برای صادرات تولیدات این گلخانه باشیم.

رضوانی جلال با اعلام انکه اجرای این گلخانه 19 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و سه میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی نیاز دارد، عنوان کرد: در مجموع برای اجرای این گلخانه در 6 هکتار به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اعلام اینکه سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود، تصریح کرد: بیش از 50 درصد این تولیدات مازاد نیاز استان همدان بوده و باید فرآوری یا صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: خلا صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان همدان احساس می‌شود ولی در تلاش هستیم تا برای چند محصول اساسی استان همدان همچون سیب زمینی، سیر و گردو زیرساخت‌های فرآوری و تبدیل فراهم شود تا به صورت خام از استان خارج نشود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار