مدیرعامل انجمن تاسیسات اقامتی استان اردبیل از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره گردشگری سرعین با هدف برگزاری جشنواره گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 18 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، جعفر بذری شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و جوانان شهرستان سرعین که در برگزاری سومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین تلاش کردند، اظهار کرد: از یک ماه پیش استارت برگزاری سومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین کلید خورد تا قطب گردشگری کشور میزبان هزاران گردشگری باشد که برای استفاده از زیبایی‌های سرعین در این شهر حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 8 میلیون گردشگر اعم از داخلی و خارجی در سرعین حاضر شده و آوازه این شهر در کشور و منطقه خاورمیانه و حتی اروپا شهره واقعی پیدا کرده است، گفت: ما با برگزاری جشنواره گردشگری سرعین در فصل زمستان در حقیقت تحقق شعار سال همدلی و همزبانی دولت و ملت و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشتیم.

مدیرعامل انجمن تاسیسات اقامتی استان اردبیل بیان کرد: با فضایی که با امنیت کامل برای هموطنان و گردشگران فراهم آمد بیش از صدها نفر در جشنواره حاضر شدند تا با تدارک مناسب و بیش از هزار نفر ساعت کار تیمی و همفکری در برگزاری جشنواره گردشگری سرعین با همراهی ادارات و نهادهای مختلف بتوانیم به شکل آبرومند شاهد برگزاری این جشنواره باشیم.

دبیر سومین جشنواره زمستانی سرعین افزود: ما برای اولین‌بار از ظرفیت جوانان بومی شهرستان و استان استفاده کردیم و به غیر از هنرمندان کشوری که آنها سرمایه ملی ما هستند به صورت 100 درصدی از ظرفیت جوانان سرعین در برگزاری این جشنوراه بهره بردیم.

بذری ادامه داد: به نسبت جشنواره قبلی یک سوم هزینه‌ها کاهش پیدا کرد و ما جلوی هزینه‌های مازاد را گرفتیم و در نقطه مقابل با تلاش شبانه‌روزی جوانان موفق شدیم تا در چهار هفته متوالی یک فضای پرشور و نشاط و مفرحی را برای مخاطبانمان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در طول زمان برگزاری این جشنواره مراکز اقامتی و هتل‌ها ما تا 75 درصد مملو از گردشگران بود و در کنار آن آبدرمانی‌ها نیز از رونق خاصی برخوردار بوده است.

مدیرعامل انجمن تاسیسات اقامتی استان اردبیل بهترین سودمندی و فایده را متوجه خود شهروندان سرعینی از برگزاری این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی ستاد دائمی جشنواره گردشگری سرعین ما در فصول مختلف جشنواره‌هایی را همچون جشنواره نوروزی، بهاری، رمضانی، تابستانی و زمستانی تدارک می‌بینیم تا اسباب نشاط اجتماعی فراهم آید.

بذری با بیان اینکه ما با رعایت تمام اصول اخلاقی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی این جشنواره را برگزار کردیم و همه از نتایج آن بهره‌مند شدند، اظهار کرد: در طول برگزاری این جشنواره بیش از 15 هزار نفر با امنیت کامل و طیف خاطر از برنامه‌های این جشنواره استفاده کردند و قرار است ماحصل این جشنواره در 100 دقیقه برنامه‌ای که برای پخش در صدا و سیما تدوین شده برای آشنایی مردم با ظرفیت‌های سرعین پخش شود.

مدیرعامل انجمن تاسیسات اقامتی استان اردبیل با قدردانی از اصحاب رسانه که در انتشار اخبار این رویداد بزرگ فعال بودند، ادامه داد: علاوه بر شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، خبرگزاری و سایت‌ها در بازتاب این رویداد سنگ تمام گذاشتند و یاری‌گر متولیان این جشنواره بودند.

بذری از تمام مسئولانی استانی و شهرستانی که در برگزاری این جشنواره همت و تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: سال آینده قطعا با همکاری بخش غیردولتی این جشنواره با حال و هوای بهتر و شایسته‌تر برگزار خواهد شد.

هزینه‌کردن 362 میلیون تومانی برای جشنواره سوم گردشگری سرعین

در این جلسه رئیس کمیته اجرایی و مالی سومین جشنواره گردشگری سرعین نیز با بیان اینکه با استقرار ستاد دائمی جشنواره تمامی اسناد آرشیو شده و برنامه‌ریزی‌ها به شکل صحیح اتفاق می‌افتد، گفت: ما در این یک ماه با همکاری نهادهای مختلف سعی کردیم تا با یک برآورد درست جشنواره به شکل مناسب برگزار کنیم به طوری که با انعقاد قرارداد با شرکت سیمای صدر سبلان به مبلغ 115 میلیون تومان قرارداد بستیم تا نسبت به انجام برخی از برنامه‌ها در فصل‌های مختلف اقداماتی را انجام دهند.

باقر حسنی بخشی از هزینه‌ها را مربوط به هزینه پذیرایی، تهیه بلیط ، پخش تیزرهای تلویزیونی، جوایز مسابقات، خرید تجهیزات، سن‌آرایی و ... اعلام کرد و گفت: در مجموع 362 میلیون تومان برای جشنواره گردشگری سرعین هزینه شده که 137 میلیون تومان آن پرداخت شده و مابقی 225 میلیون تومان نیز براساس تعهد انجام شده در دو ماه آینده پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته اجرایی و مالی سومین جشنواره گردشگری سرعین مجموع درآمدهای جشنواره را بیش از 117 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ما از شرکت آب منطقه‌ای 50 میلیون تومان و شورا و شهرداری نیز 200 میلیون تومان بر اساس تعهدات مبالغ کمکی دریافت کردیم تا صرف هزینه‌های این جشنواره کنیم.

حجت‌الاسلام طاهر عزت‌خواه رئیس کانون مساجد شهرستان سرعین نیز در این مراسم افزود: جشنواره گردشگری سرعین گام موثر در معرفی توانمندی‌های این شهرستان از لحاظ تنوع جاذبه‌های گردشگری بوده که از طریق رسانه‌ها این معرفی انجام شده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این مراسم از دست‌اندرکاران، برگزیدگان و مسئولانی که در برگزاری سومین جشنواره گردشگری سرعین همکاری و تلاش کرده بودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی از آنها تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار