برخورد با عاملین حادثه خواسته مردم!
به گزارش تابناک سمنان،شنبه‌شب این هفته حادثه تلخی در استخر 22 بهمن سمنان رخ داد و فاطمه خدابخش، دختر 11 ساله‌ای که دچار حادثه شده بود امروز به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۱۸۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 17 February 2016
فاطمه خدابخش دختر 11 ساله ای که شنبه شب به همراه همکلاسی هایش در برنامه آموزش شنا، در استخر 22 بهمن سمنان حاضر شده بود و دچار حادثه شده بود که تا امروز در کما بود. این دختر بچه که از سوی دبستان نیمه شعبان سمنان در قالب طرح فوق برنامه آموزش شنا، شنبه شب در این استخر حضور یافته بود، پس از حادثه  در بیمارستان کوثر سمنان تحت نظر پزشکان بود که متأسفانه امروز به دیدار حق شتافت.

درباره علت رخداد این حادثه روایت های مختلفی وجود دارد که هیچکدام مورد تایید نیست.معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان  گفت : برای شناسایی علت دقیق حادثه نیاز به بررسی های دقیق میدانی است، ولی مسئولیت جان دانش آموزان در این برنامه ها متوجه نجات غریق و سرنجات غریق استخر است و مربیان فقط مسئول آموزش دانش آموزان است.
وی علت روایت های مختلف برای این حادثه را تلاش برای تبرئه کردن نجات غریق استخر از مسئولیت در زمان حادثه دانست و تصریح کرد : بسیاری علت حادثه را زمین خوردگی دختربچه یا شوک مغزی می دانند، در هر حال اگر این اتفاقات هم رخداده باشد باید از غرق شدگی وی در آب توسط غریق نجات جلوگیری می شد.وی تصریح کرد: آموزش شنا به دانش آموزان به صورت فوق برنامه و در قالب قرادادهای آموزش و پرورش با اداره ورزش و جوانان برنامه ریزی می شود و امسال برای هزار و 500 دانش آموز در این فوق برنامه که از سوی مدارس و با رضایت والدین اجرایی می شود، قرارداد بسته شده است.
علت دقیق حادثه هنوز از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان سمنان اعلام نشده؛ اما آن‌ها مسئولیت تأمین امنیت جانی دانش‌آموزان در این دست برنامه‌ها را متوجه نجات غریق و سرنجات غریق استخر می‌دانند.
در این شرایط افکارعمومی منتظر ورود دستگاههای نظارتی مربوطه و پیگیری قضایی جهت سپردن افراد خطاکار به دست قانون است تا کمترین مرهم برای خانواده ی ایشان و با رعایت شرایط استاندارد از تکرار چنین اتفاقات ناگواری جلوگیری شود.







منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار