فرماندار اردبیل:
به گفته زنجانی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره پیشین، بیش از 100 نقطه در شهر اردبیل به تعداد جایگاه های مخصوص تبلیغات کاندیداها اضافه شده است که این امر در کنار بسترسازی مناسب می تواند از وقوع بسیاری از تخلفات احتمالی در جریان تبلیغات پیشگیری کند.
کد خبر: ۱۸۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 17 February 2016

فرماندار اردبیل از هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری در ارتباط با آماده سازی فضای شهری جهت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فضای شهر با همت شهرداری اردبیل برای انتخابات آماده می شود

به گزارش تابناک اردبیل به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، جواد زنجانی در نشست هماهنگی با مدیر روابط عمومی و مدیران مناطق شهرداری اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه، اظهار کرد: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن ماه به مدت 7 روز تا صبح روز پنج شنبه 94.12.06 مجاز خواهند بود تا به امورات تبلیغی خود بپردازند.

فرماندار اردبیل افزود: با توجه به قوانین موجود در خصوص نحوه تبلیغات کاندیداها و همچنین چگونگی الصاق اوراق تبلیغاتی، در ارتباط با انتخاب محل سخنرانی کاندیداها برنامه ریزی های لازم با حضور مسوولین اجرایی استان و شهرستان صورت گرفته است که بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آئین نامه مربوطه اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در نشست هماهنگی امروز که با حضور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و مدیران مناطق شهرداری اردبیل و همچنین با حضور فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان در محل فرمانداری اردبیل برگزار شد، در خصوص لزوم رعایت موارد قانونی مرتبط با انتخابات و فراهم سازی بستر مناسب توسط شهرداران مناطق 4 گانه شهرداری اردبیل برای تعیین محل نصب اوراق تبلیغاتی انتخاباتی تصمیم گیری شد.

اندازه قانونی اوراق، پلاکارد و بنرهای تبلیغاتی کاندیداها

زنجانی در خصوص محدودیت های قانونی در نظر گرفته شده جهت نصب اوراق انتخاباتی و اندازه این اوراق، افزود: کاندیداها در مدت زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی ضمن خودداری از نصب بنر در معابر، بنر و پلاکاردهای تبلیغاتی خود را صرفا در محل ستاد انتخاباتی می توانند نصب کنند.

به گفته فرماندار اردبیل، محدودیت هایی در ارتباط با عکس های خارج از اندازه کاندیداها اعمال شده است که برابر تبصره 2 ماده 57 قانون، اندازه قانونی برای قطعه های مربوط به ارواقی همچون تراکت، زندگینامه، بروشور و جزوه حداکثر 10 در 15 سانتیمتر و همچنین اندازه قانونی برای چاپ و توزیع قطعه های مربوط به زندگینامه، جزوه، بورشور و کارت حداکثر بایستی در اندازه 20 در 15 سانتیمتر باشد.

زنجانی همچنین از پیش بینی چگونگی و نحوه برخورد نیروی انتظامی با مباحث انتخابات در این نشست خبر داد و گفت: با مرور یک سری قوانین در این نشست تصمیم گرفته شد تا نحوه برخورد قضایی با افرادی که احیانا در طول مدت زمان قانونی تبلیغات، رفتار و کنش هایی خارج از قوانین داشته باشند، مشخص و لازم الاجرا شود.

وی یادآور شد: شهرداری های مناطق در کنار نیروی انتظامی در امر برخورد با افرادی که خارج از محل های پیش بینی شده برای تبلیغات فعالیت می کنند، اقدام خواهند کرد.

پیش بینی 4 مسجد برای سخنرانی کاندیداها

فرماندار اردبیل همچنین از پیش بینی تدارک 4 مسجد در 4 منطقه شهر به منظور ایجاد فضای مناسب جهت سخنرانی کاندیداهای انتخابات مجلس خبر داد و افزود: مسجد امام علی(ع) شهرک کارشناسان برای خواهران، مساجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک سینا، جامع نیار و قدس برای برادران پیش بینی شده است.

زنجانی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از روز شنبه مورخه 94.12.01 از ساعت 1:30 امکان سخنرانی برای کاندیداها در این مساجد فراهم خواهد بود و نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت محل و پلیس راهنمایی و رانندگی هم به منظور کنترل ترافیکی محل و معابر منتهی به مساجد ذکر شده، اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

وی ابراز کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری دستگاه های مرتبط همچون شهرداری، دادگستری، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی ضمن حفظ امنیت انتخابات در منطقه، در افزایش شور و نشاط انتخاباتی نیز موثر واقع شویم.

قدردانی از اقدامات مبتکرانه شهرداری در ساماندهی تبلیغات انتخابات

فرماندار اردبیل به اقدامات مناسب و مبتکرانه برنامه ریزی شده از سوی شهرداری اردبیل در ارتباط با ساماندهی امر تبلیغات انتخابات اشاره کرد و ضمن قدردانی از این اقدامات، اظهار کرد: شهرداری در کنار سایر اقدامات مهم صورت گرفته برای اولین بار با استفاده از "کارتن پلاست" و نصب آن در جایگاه های تعیین شده در معابر شهر به نظم و انسجام بخشی به امر تبلیغات کاندیداها کمک شایانی خواهد کرد.

به گفته زنجانی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره پیشین، بیش از 100 نقطه در شهر اردبیل به تعداد جایگاه های مخصوص تبلیغات کاندیداها اضافه شده است که این امر در کنار بسترسازی مناسب می تواند از وقوع بسیاری از تخلفات احتمالی در جریان تبلیغات پیشگیری کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار