عربستان پیشنهاد داد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برخلاف آنچه امسال و رسال های قبل رخ می داده از سپتامبر(شهریور) آغاز شود. این پیشنهاد به این دلیل داده شد که تیم های غرب و مرکز آسیا در فوتبال داخلی تقویمی منطبق بر تقویم اروپا دارند اما لیگ قهرمانان آسیا تقویم متفاوت دارد.
کد خبر: ۱۸۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 17 February 2016
 کمیته کنفدراسیون فوتبال آسیا به تغییر تاریخ لیگ قهرمانان اسیا رای داد.  این کمیته که برای حل مشکلات اعضای AFC تشکیل شده است امروز تغییر تاریخ لیگ قهرمانان را که پیشنهادعربستان بود بررسی کرد. 

عربستان پیشنهاد داد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برخلاف آنچه امسال و رسال های قبل رخ می داده از سپتامبر آغاز شود. این پیشنهاد به این دلیل داده شد که تیم های غرب و مرکز آسیا تقویمی منطبق بر تقویم اروپا دارند اما لیگ قهرمانان آسیا با تقویم تیم های شرق آسیا هماهنگ است. 

این ناهماهنگی لیگ قهرمانان آسیا با تقویم بین المللی سبب می شود که همه تیم های غرب آسیا دوفصل درگیر یک لیگ قهرمانن باشند. به طور مثال نفت در سال قبل مرحله گروهی لیگ قهرمانان را پشت سر گذاشت و با شروع فصل جاری مسابقات مرحله حذفی را آغاز کرد. طبق پیشنهاد عربستان از این به بعد مسابقات از سپتامبر یا همان اواسط شهریور کلید خواهد خورد. 

با این شیوه مسابقات هر فصل لیگ قهرمانان آسیا در یک فصل تیم های غرب آسیایی و برابر با تقویم فیفا و یوفا برگزار خواهد شد. در بسته پیشنهادی عربستان روزهای مسابقات هم دوشنبه و سه شنبه پیشنهاد شده تا تیم های غرب آسیایی بتوانند بازی هایشان را در آخر هفته ها و همان پنج شنبه و جمعه برگزار کنند. 

پیشنهاد عربستان که حمایت ایران ، امارات ، قطر و استرالیا را دارد در جلسه کمیته اجرایی ارائه می شود و در صورت رای آوردن به اجرا در خواهد آمد. این پیشنهاد در راستای همان پیشنهادی است که دوسال قبل ایران مطرح شده است. پیشنهادی که توسط کمیته اجرایی و البته کشورهای شرق آسیا پذیرفته نشد. پیشنهاد مطروحه به AFC کمک می کند در برنامه ریزی مسابقات بسیار بهتر عمل کند و برای برگزاری ACL درگیر مسابقات جام جهانی نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار