بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات فشرده و البته آشکار و پنهان بالاخره شورای ائتلاف اصولگرایان استان همان‌طور که پیش‌بینی‌شده بود لیست ۹ نفرهای برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۸۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 16 February 2016
بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات فشرده و البته آشکار و پنهان بالاخره شورای ائتلاف اصولگرایان استان همان‌طور که پیش‌بینی‌شده بود لیست ۹ نفرهای برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان را منتشر کرد.

به گزارش تابناک همدان؛ انتشار لیست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان با صدور بیانیه‌ای انجام شد.


بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدللَّه الّذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا اللَّه.

"به کسانی و مجموعه‌هایی اعتماد کنید که از سر صفا و صداقت و علاقه به انقلاب (در انتخابات) لیست داده‌اند، نه از روی مقاصد خاص و گاه فاسد» مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی).

بالاخره تلاش، پیگیری، همراهی و همدلی دلسوزان و وفاداران به‌نظام جمهوری اسلامی در عرصه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان به ثمر نشست و شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان با طی فرایند اصولی، منطقی و با رویکردی آرمان‌گرایانه و مبتنی بر واقعیات صحنه سیاسی و شرایط پیش رو و با توجه به شاخص‌ها و اصول حاکم بر جریان اصولگرایی و جبهه انقلاب و با تأکید بر لزوم توجه و تبعیت از لیست مورد نظر جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم در معرفی آیت ‌الله غیاث‌الدین طه محمدی و آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی به‌عنوان گزینه‌های مورد تأیید برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اقدام به شناسایی و معرفی داوطلب یا داوطلبان موردحمایت این جریان در حوزه‌های مختلف انتخابیه در سطح استان همدان نمود.

فرایند انجام این رسالت مهم و عمل به این تکلیف مقدس با طی مقدمات و به‌کارگیری ابزار و شیوه‌های رایج، متداول و منطقی اعم از:

- به‌ کارگیری شاخص‌های اصولگرایی در گفتمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه‌ الله ‌تعالی) و سنجش میزان انطباق افراد باآنکه منجر به شناسایی داوطلبان واجد شرایط در جریان اصولگرایی و جبهه انقلاب گردید.

- انجام مصاحبه و ارزیابی مواضع، عملکرد، برنامه‌ها و توانایی‌ های داوطلبان.

- استفاده از نتایج نظرخواهی‌های انجام‌ شده در میان نخبگان جریان اصولگرا و جبهه انقلاب اسلامی.

- استفاده از نتایج نظرسنجی‌های عمومی.

- ارزیابی میزان آمادگی داوطلبان جهت پذیرش و قبول التزام و تبعیت از شروط و لوازم جریان اصولگرایی و جبهه انقلاب اسلامی.

انجام گردیده است که نتایج حاصله در هر حوزه انتخابیه عبارت‌اند از:

1 -همدان و فامنین: حمیدرضا حاجی ‌بابایی، سید محمد کاظم حجازی

2 -ملایر: احمد آریایی‌نژاد، احد آزادیخواه.

3 -نهاوند: حسن بهرام نیا.

4- تویسرکان: محمدمهدی مفتح.

5- اسدآباد: اکبر رنجبر زاده.

6- بهار و کبودرآهنگ: محمدعلی پور مختار.

7- رزن: عطاءالله سلطانی صبور.

نکته قابل‌ تأمل این است که در حوزه انتخابیه همدان و فامنین هیچ‌کدام از نمایندگان فعلی در لیست قرار ندارند البته باید اشاره کرد که ابراهیم کارخانه حوزه انتخابیه از تهران ثبت‌ نام کرده و امیر خجسته نیز در لیست قرار نگرفته است.

شایعاتی در محافل سیاسی پیچیده که اگر خجسته می‌خواهد در لیست ائتلاف اصولگرایان باشد، باید شروطی را بپذیرد و این شرایط هم به‌گونه‌ای طراحی‌شده بوده که خجسته قائل به اجرای آنها نیست و درواقع می ‌توان گفت که سنگ جلوی پای او انداخته‌اند.

قرار نگرفتن نماینده فعلی همدان و فامنین در لیست ائتلاف اصولگرایان دلایل مختلفی دارد که تابناک قصد قضاوت در این مورد را ندارد اما نخستین چیزی که ذهن متبادر می‌شود بحث عدم رضایت و یا عدم اعتماد اصولگرایان به این نماینده است که بارأی اصولگرایان به مجلس نهم رفت و در ادامه مسیر خود را از اصولگرایان جدا و یا فاصله‌ای محسوس ایجاد کرد.

قرارنگرفتن خجسته در لیست ائتلاف اصولگرایان پیام‌های متعددی دارد که یکی از آنها را شاید در اختلافات او با یکی از افراد قدرتمند در این لیست دانست که در تحلیل‌های سیاسی معتقدند آن کاندیدا با هرکسی حاضر است در مجلس باشد اما به هیچ عنوان خجسته را تحمل نمی‌کند.

به‌هرحال اصولگرایان در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ترجیح دادند با دو داوطلبی که هر دو نماینده اسبق هستند لیست را بسته و تمام قدرت خود را معطوف آن دو فرد کنند.

در ملایر نیز که دو نماینده دارد وضعیت به‌هم ‌ریخته شده و یکی از نمایندگان فعلی نتوانسته وارد لیست اصولگرایان شود.

نهاوند که در مجلس نهم با رفتن مهدی سنایی به مسکو به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران توسط نماینده معین اداره می‌شد و نماینده نداشت روی یکی از مدیران دولت‌های نهم و دهم بازی را بسته و در اسدآباد نیز بازی طور دیگری رقم خورده است، چراکه نماینده فعلی اسدآباد از تهران ثبت‌ نام کرد و در لیست مشترک اصلاح ‌طلبان و حامیان دولت جای گرفت.

در حوزه‌های انتخابیه تویسرکان، رزن و بهار و کبودرآهنگ نیز نمایندگان فعلی در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان نام آنها گنجانده‌شده است.

به نظر می‌رسد یکی از ملاک‌های بستن لیست ائتلاف اصولگرایان در استان اعلام وفاداری به آرمان‌های دولت‌های نهم و دهم بوده چراکه به‌جز یک مورد بقیه افراد یا در دولت‌های مذکور پست اجرایی داشتند و یا اینکه در مجلس از مواضع آن به خوبی دفاع کردند .





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار