عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: امروز مازندران به این صداهای رسا و شجاع نیازمند است باید بدون ورود به هیاهوهای سیاسی گروه‌های حزبی و قبیله‌ای و طایفه‌گری و بدون لکنت زبان دوایی برای درمان اوضاع نابسامان کشاورزان، باغداران، صیادان و انجمن‌ها یا تشکل‌های صادراتی اقدامی فوری کرد و برای بحران اشتغال در سرزمین آب‌های فراوان و اراضی حاصل خیز و طبیعت دلنواز کاری جدی کرد.
کد خبر: ۱۸۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 15 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، مجتبی زارعی استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در جمع هزاران نفری جوانان و فرهیختگان ساری و میاندورود با تجلیل از 1400 شهید این شهرستان، اظهار کرد: قهرمان واقعی ما شهدای ساری و میاندورود هستند، آنها تصاویر مردی و پاکدستی و شجاعت شان بر کوی و برزن چهاردانگه، دودانگه، رودپی شمالی و جنوبی، کلیجانرستاق، گهرباران و دو بخش مرکزی ساری و میاندورود آویخته است و ما باید از یاد نبریم که اگر آنها نبودند و نسل آنها نبود ما اکنون چیزی نداشتیم، چنان‌که اگر شهدای نسل سوم نبودن ما باید در همدان، کرمانشاه و چه بسا تهران و شهرهای خودمان با قوم وحشی داعش و تروریست‌های اجاره‌ای اروپا و آمریکا می‌جنگیدیم.

معاون سابق اجتماعی و فرهنگی وزیر کار پس از ذکر خطر احتمالی استحاله کشاورزی و فضای سبز و امور اجتماعی مازندران و دو شهرستان ساری و میاندورود گفت: با تجربه 30ساله کار در وزارتخانه‌ای کشور، کار و امور اجتماعی و وزارت علوم می‌گویم که راه نجات مازندران و حوزه‌های ساری و میاندورود نه از مسیر سیاست و گروه‌های سیاسی و حزبی که از مسیر فلاحت و توریسم و نگه‌داشت محیط زیست و تاسیس تشکل‌ها، انجمن‌های صنفی، گروه‌های مدنی و انجمن‌های صادراتی قدرتمند و مطالبه‌گر می‌گذرد زیرا مازندران و این دو شهرستان اکنون باید نگران منابع و مزیت‌های بومی خود باشند چون ممکن است کشاورزی یا به‌خصوص شالیکاری و باغداری در 10 سال آینده به‌دلیل سیاست‌های غلط دولت‌ها در دو سه دهه اخیر فراموش شده و به خاطره تبدیل شود.

وی ادامه داد: توسعه کشاورزی و صنایع اقلیم مازندران، ساری و میاندورود اکنون به صداهایی نیازمند است که محافظ کار نباشند زیرا کارگزاران محافظه کار ضدتوسعه و بهره‌وری هستند.

زارعی با بیان خاطره آزادسازی سواحل ملی دریای مازندران در حوزه ساری و میاندرود، گفت: زمانی که فرماندار اسبق مرکز استان (حاج محسن زارعی) برای رفع تصرف و اشغال غیر قانونی سواحل از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی آماده می‌شد حسب رویه معمول در سفرهای استانی دولت سابق، فرماندار مرکز استان باید میزبان یکی از وزرا در جلسه شورای اداری فرمانداری می‌بود که در آن روز مهندس سعیدی‌کیا جزو وزرای سهمیه ساری بود؛ حاج محسن زارعی در تعامل با این وزیر خوب و مکتبی ترتیبی داد که وزیر بدون فوت وقت و حضور در جلسات بی‌اثر از فرودگاه به سمت ساحل حرکت کند؛ فرماندار سابق به وزیر گفت: اگر می‌خواهید کار خوب پیش برود و مردم خرسند شوند اول باید شما به‌عنوان وزیر وزارتخانه مسکن و شهرسازی شخصا دیوارهای جداسازی مردم و آب‌های ساحلی را تخریب کنید.

زارعی ادامه داد: وزیر با پذیرش این منطق انقلابی دستور تخریب را صادر و بولدوزرها با همراهی وزیر و فرماندار اسبق این‌کار را سامان دادند که در نوع خود در کشور بی‌نظیر بود اما هنگامی که روند تخریب حصارهای ضداجتماعی و ضدضوابط زیست محیطی به دیوارهای وزارت کشور یعنی وزارتخانه مجری قانون آزادسازی رسید ناگهان از ستاد مرکزی وزارت کشور دستور دادند که به دیوارهای این وزارتخانه نزدیک نشوید، فرماندار ناراحت می‌‍شود، زمان به‌سختی می‌گذشت اما وزیر کشور پافشاری می‌کرد، فرماندار که این اقدام را خلاف عدالت و وعده با مردم می‌دانست باید تصمیم می‌گرفت یا باید جانب وزارتخانه را می‌گرفت که به او حکم فرمانداری داده و یا جانب مردم را؟!

وی افزود: اینجا بود که او بی‌اعتنا به منسب عاریه‌ای و موقتی، جانب مردم و عدالت‌خواهی را گرفت و با توکل به توصیه امام علی (ع) به فرماندارن طول تاریخ و همچنین پیام‌های نورانی انقلاب اسلامی دیوارها را برچید و حصارها را تخریب کرد اما ستاد مرکزی وزارتخانه، معاون اداری مالی وزیر را مامور کرد که اصطلاحاً فرماندار جسور و مردمی را تنبیه کند.

معاون وزیر با یک غروری از فرماندار می‌پرسد به تو یاد نداده‌اند اینجا وزارت کشور است؟! چرا مکان متعلق به این وزارتخانه را تخریب کردی؟!

فرماندار در جواب گفت: مگر می‌شود وزارتخانه مجری قانون زیر بار قانون نرود و خودش نقض قانون کند؟ و مگر آب محل شنای مدیران وزارت کشور باید مجزا باشد در حالی که ساحل و آب‌های ساحلی متعلق به تمامی مردم است، بحث بالا می‌گیرد و به کدورت منتهی می‌‍شود اما سرانجام منطق شجاعانه و عدالتخواهانه حاج محسن زارعی غلبه پیدا می‌کند.

زارعی افزود: امروز مازندران به این صداهای رسا و شجاع نیازمند است باید بدون ورود به هیاهوهای سیاسی گروه‌های حزبی و قبیله‌ای و طایفه‌گری و بدون لکنت زبان دوایی برای درمان اوضاع نابسامان کشاورزان، باغداران، صیادان و انجمن‌ها یا تشکل‌های صادراتی اقدامی فوری کرد و برای بحران اشتغال در سرزمین آب‌های فراوان و اراضی حاصل خیز و طبیعت دلنواز کاری جدی کرد.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار