به گزارش تابناک تبریز،روزنامه تودی زامان ترکیه به نقل از منابع خبری خود از تایید ارسال جنگنده های سعودی به پایگاه اینجرلیک ترکیه خبر دارد.
کد خبر: ۱۸۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 14 February 2016
به گزارش تابناک تبریز،روزنامه تودی زامان ترکیه به نقل از منابع خبری خود از تایید ارسال جنگنده های سعودی به پایگاه اینجرلیک ترکیه خبر دارد.
اینها در حالی است که ترک ها در حال کوبیدن مواضع حزب اتحاد دمکراتیک کرد های سوریه هستند چراکه معتقدند این نیروها با استفاده از بحران موجود ، بدنبال افزایش منطقه جغرافیایی خود هستند و بر همین منوال به اعزا حمله کرده اند و در اثنای این حمله به مناطق مرزی ترکیه با سوریه نیز آسیب هایی رسانده اند. این گفته های داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در حالی است که اعزام جنگنده ها به سوریه با مشکلی بنام روسیه مواجه است. هرچند پوتین گفته بود هر پرنده ای در آسمان سوریه را هدف قرار خواهد داد اما با این احوال در حمله جنگنده های اسرائیل به قطیفه در اطراف دمشق و سایر مناطق هم مرز با اسرائیل چشمان خود را به روی این جنگنده های اسرائیلی بسته است .چراکه هماهنگی سطح بالا بین نتانیاهو و پوتین برقرار است.
صبح امروز خبرگزاری فرانسه خبر حمله ترکها به مواضع ارتش را هم داده است.هرچند ائتلاف ترکی-عربی –قطری تکذیب شد(مشاور وزیر دفاع عربستان تکذیب کرد) اماامروز توپخانه های ترکیه اطراف حسکه را به شدت زیر آتش گرفتند و اعلام خبر استقرار هزاران نیروی ترک در اطراف شهرهای جرابلس و عفرین در ریف حلب شرایط این کشور جنگ زده را به شدت بحرانی کرده است. این خبر در حالی اعلام می گردد که محور مقاومت در نظر دارد طی هفته های آتی عملیات بازپس گیری حلب را آغاز کند و موفقیت این عملیات به معنای شکست بزرگ ژئوپولتیک برای ترکیه و عربستان خوهد بود.
از سوی دیگر استقرار نیروهای نظامی عربستان در مرز اردن آستانه حساسیت منطقه را به شدت بالا برده است.البته این داستان در جائی مهم تر به نظر می رسد که برای دست پر رفتن به اجلاس آتی ژنو ، رقبا مشغول تثبیت موقعیت نظامی خود هستند . اگر صرفا مساله این باشد قابل تامل است اما اگر مساله تلاش برای آغاز نبرد زمینی طرف های درگیر در سوریه باشد ، می تواند جرقه ای برای یک نبرد چند ساله منطقه ای باشد.
منصور رضازاده
کارشناس سیاسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار