مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از کشف و معدوم‌سازی 5 هزار و 959 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 01 April 2015

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از کشف و معدوم‌سازی 5 هزار و 959 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس ؛ حسین خالقی‌مجد با اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، اظهار داشت: با آغاز این طرح از یکم اسفند ماه، طی مدت 30 روزه 9 هزار و 562 مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی شامل رستوران‌ها، قنادی‌ها، استخرها، آرایشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و... انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی تا پانزدهم فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در 79 مورد از این بازرسی‌ها متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از پلمب 34 مورد از اماکن مورد بازدید به دلیل تخلف بهداشتی خبر داد و افزود: برای شاغلین و پرسنل این واحدها یک‌هزار و 19 کارت معاینه پزشکی بعد از انجام معاینات صادر شده است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری صورت گرفته از مواد غذایی بیان کرد: در این مدت 23 مورد نمونه‌برداری انجام شده که 15 مورد مربوط به مواد غذایی سنتی تهیه شده در واحدهای صنفی و هشت مورد نمونه‌برداری از مواد صنعتی(بسته‌بندی) بوده است.

خالقی با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی همه روزه از ساعت هشت تا 22 ادامه دارد، یادآور شد: به منظور کنترل و نظارت بر منابع آب شرب 184 مورد نمونه‌برداری باکتری صورت گرفته و 2 هزار و 634 مورد کلرسنجی از شبکه آبرسانی شهری و روستایی انجام شده است.

وی از کشف و معدوم‌سازی 5 هزار و 959 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی شامل ترشیجات، نوشیدنی‌ها، فرآورده‌های غذایی و... خبر داد و گفت: نزدیک به 3 هزار برگه پمفلت در خصوص رعایت نکات بهداشت و حفظ سلامتی از طریق چادرهای امداد و نجات هلال احمر توزیع شده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان با بیان اینکه مجموع مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی 8 هزار و 411 واحد امکنه است که باید مورد بازرسی قرار گیرند، افزود: بازدید سه مرتبه از واحدها طی مدت 45 روزه به منظور کنترل بر فعالیت آنها در دستور کار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار