رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از کشف بیش از دو هزار و 500 کیلو لبنیات تاریخ گذشته ومعدوم کردن آن در جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 10 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد رضا رضا نیا در مورد طرح بسیج نوروزی و کنترل و نظارت بر مراکزعرضه مواد غذایی گفت :این طرح از پنجم بهمن ماه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران اجرا شده است و با توجه به اهمیت سلامت شهروندان ، با واحدهای عرضه و تولید مواد غذایی غیر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته به شدت برخورد می شود.

وی اظهار داشت : در اجرای طرح تشدید نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط کیش دو هزار و 554 کیلو انواع لبنیات فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شد .

رضا نیا از شهروندان و گردشگران خواست به هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه داشته باشند و از مصرف مواد تاریخ گذشته خودداری کنند.

همچنین در راستای اجرای طرح بسیج نوروزی و در بازرسی های به عمل آمده توسط کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش یک باب رستوران به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمپ شد.
 
رضانیا اظهار داشت : این رستوران بر اساس ماده 13 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، به دلیل بی توجهی به توصیه های بازرسان و رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمپ و تعطیل شد.

وی گفت : بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و کافی شاپ ها رابا حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار می دهند و همه متصدیان ملزم به رعایت قوانین ومقررات بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی هستند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تاکید کرد: تهیه غذای سالم و رعایت صحیح بهداشت محیط، و بهداشت فردی از مواردی هستند که بازرسان به آنها توجه خاصی دارند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این مورد ابتدا اخطار و سپس در صورت عدم رفع نواقص در مهلت مقرربا این اماکن برخورد قانونی می شود که از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و در نهایت به مراجع قانونی ارجاع داده خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت : شماره تلفن های 07693112601 و 07693112620 در تمامی ساعات شبانه روز و07644423311 در زمان اداری پاسخگوی شکایات بهداشتی کیشوندان وگردشگران است.

هفته گذشته نیز یک کافی شاپ به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار