شائبه تخلف یا قحط الرجال بودن در استان باعث شد؛
در اداره ای که عنوان « جوانان » را نیز یدک می‌کشد فردی پس از سپری شدن حدود 2 سال از بازنشسته شدنش، مجددا در جایگاه رئیس روابط عمومی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مشغول به کار شد!
کد خبر: ۱۷۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴ 10 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، این انتصاب سئوال برانگیز درحالی است که قانون صراحتا ورود بازنشستگان و بکارگیری آنها را به استناد براساس دستور العمل سازمان بازرسی کل کشور و برمبنای مفاد ماده 41 قانون الحاق بر قانون تنظیم بخشی از مقرراتهای دولت مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی هر نوع به کارگیری افراد بازنشسته دردستگاه های اجرایی از جمله موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و شرکت های وابسته و تابع آن بدون اخذ مجوز از هیات وزیران ممنوع است.

فدراسیون های ورزشی نیز طبق بند «11» قانون لایحه الحاق بندهای 11 و 12 به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوبه سال 76 جزو نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می شوند و بر استناد ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در زمره دستگاه های اجرایی قرار می‌گیرند. لذا با استناد ماده 222 قانون برنامه پنجم توسعه کشور ملزم بر رعایت مقررات مربوط به خود در این قانون است و بنابر مفاد بند ب ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه کشور هر گونه به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات بازنشسته شده یا می شوند، در هر دستگاهی که به نحوی از آنها از بودجه کل کشور استفاده می کنند ممنوع است.
 
بنا بر قوانین البته موارد استثنا هم لحاظ شده که با توجه به وضعیت فرد مذکور و اینکه ایشان هیچ کدام از این شرایط را دارا نیست،انتصاب ایشان از سوی مدیر کل عجیب و سوال برانگیز است!

جالب اینکه طی مصاحبه ای که این مدیر باسابقه با روزنامه قدس انجام داده عنوان کرده که خانواده شهدا و ایثارگران از این قانون مستثنا هستند که با کمی دقت و رجوع به نص این قانون، ادعای ایشان نادرست و البته انتصاب وی نیز غیر قانونی به نظر می‌رسد چرا که در بند «ب» ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت آمده است : هرگونه بکارگيري افرادی که در اجرای قوانين و مقررات، بازنشسته يا بازخريد شده و يا مي شوند ممنوع می باشد.

البته اعضاي هيات علمي، ايثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر در دستگاه هاي اجرايي يا داراي رديف يا هر دستگاهي که به نحوي از انحاء از بودجه کل کشور استفاده مي‌کنند از بند «ب» ماده 65 قانون برنامه پنجم  مستثنی هستند که طبق اطلاعات موجود تنها برادر بزرگوار ایشان مفقود الاثر بوده و شرایطی که بتواتد ایشان‌ را در قالب این مستثنی قرار دهد وجود ندارد!
 
و اما آیا با وجود جوانان متعهد و متخصصی که در عرصه روابط عمومی و خبر می توانند ازنیروی جوانی و توانمندی بالای خود در راستای پیشبرد و اهداف ورزشی استفاده کنند،به کارگماردن افرادبازنشسته ظلم مضاعف در حق این عده و عدم بهره‌مندی از فرصت های ارزشمند بالقوه نیست؟!

جالب اینکه عنوان این اداره کل پسوند « جوانان » را نیز یدک می‌کشد!


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
الحمدلله درادارات استان مملو از بازنشسته است
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
ضمن عرض سلام وخسته نباشید بااینکه بازنشستگان ازتجربیات چندین ساله برخوردارهستن وازطرفی بدلیل بزرگ شدن فرزندان ودارای خانواده شدن آنان که هرکدام نیزفرزندانی دارن به جای اینکه به بازنشسته احترام بذارن وحقوق بالائی بهشان بدن که شرمنده فرزندان وعروس ودامادونوه هایشان نشن بلعکس حقوقی میدن که یک بازنشسته شرمنده همه بشه وجهت امرارمعاش وجوابگوئی نوه ها وفرزندان ازاین وآن قرض کنه لذایابایدحقوق بالائی برای بازنشسته درنظربگیرن یاجائی ویاهمان محل قبلی که تجربه زیادی داره ازوجودشان استفاده نمایند ممنون ازتمام کسانیکه به بازنشسته احترام گذاشته وبفکرشان هستن چون وقتی بازنشست میشی با اموات فرقی نداری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار