معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات ۶۳ میلیون دلاری کالای صنعتی خبر داد و گفت: صادرات سیمان ازهمدان ۱۲ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۷۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 07 February 2016

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات ۶۳ میلیون دلاری کالای صنعتی خبر داد و گفت: صادرات سیمان ازهمدان ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم،مصطفی اسدی با اشاره به اینکه بستر لازم برای صادرات کالا از گمرک همدان نسبت به سال‌های گذشته بهتر فراهم شده است، اظهار داشت: در 10 ماه امسال 111 میلیون و 845 هزار دلار کالا به وزن 892 هزار تن از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است تا صادرات غیرنفتی را از استان همدان افزایش دهیم، افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی یک درصد و از نظر وزنی 6 درصد کاهش داشته است.

اسدی درباره واردات کالا از گمرک همدان نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه 29 میلیون و 130 هزار دلار کالا وارد شده که هشت هزار و 702 تن وزن داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 14 درصد و از نظر وزنی 37 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای برجام روند برای صادرات بهبود یافته و انتظار می‌رود تجار نیز تلاش خود را مضاعف کنند، تصریح کرد: تراز تجاری استان همدان مثبت و افزون بر 82 میلیون دلار بوده و حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر 140 میلیون دلار است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: در 10 ماهه امسال 63 میلیون و 786 هزار دلار کالای صنعتی به وزن 798 هزار تن از استان همدان صادر شده که 57 درصد کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی سیمان را مهمترین کالای صادراتی این بخش اعلام کرد و گفت: امسال 34 میلیون و 500 هزار دلار سیمان از استان همدان به سایر کشورها صادر شده که 31 درصد صادرات را به خود اختصاص داده است.

اسدی با بیان اینکه مشکلات صادرات سیمان در حال رفع شدن است، گفت: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 9 درصد افزایش و از نظر ارزشی 12 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین در 100 ماهه امسال چهار میلیون و 666 هزار دلار الکتروموتور، دو میلیون و 899 هزار دلار موتور کولرآبی، دو میلیون و 330 هزار دلار شور و ترشیجات و دو میلیون و 190 هزار دلار روغن مایع به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، سوئد، مصر، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: در بخش معدن نزدیک به سه میلیون و 147 هزار دلار صادرات داشته‌ایم که مهمترین آن کنسانتره آهن با صادرات دو میلیون و 860 هزار دلار بوده و 2.5 درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار