شهرزاد میرقلی خان در سال 2007 در طی یک معامله خرید دوربین های دید در شب برای جمهوری اسلامی در امریکا بازداشت می شود.
کد خبر: ۱۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 07 February 2016
شهرزاد میرقلی خان در سال 2007 در طی یک معامله خرید دوربین های دید در شب برای جمهوری اسلامی در امریکا بازداشت می شود.
وی در دادگاه امریکا به 5 سال زندان محکوم می گردد و بعد از تحمل آن در سال 2012 با وساطت عمان از زندان آزاد شده و  در عمان با استقبال خانواده خود مواجه می گردد. او بلافاصله بعد از بازگشت به ایران ، به سمت مدیر روابط بین الملل پرس تی وی منصوب می گردد. او در این سال اقدام به نگارش کتاب خاطرات خود در امریکا می نماید. کتابی به سفارش آقای سرافراز.
میرقلی خان  با ریاست محمد جواد سرافراز به سمت بازرس ویژه صداو سیما می رسد.اما چند ماهی بعد از انتصاب او به این سمت نگذشته که فشارها بر  وی آغاز می گردد.
آنگونه که سرفراز می گوید یک نهاد امنیتی به این خاطر خانم میرقلی خان را تحت فشار قرار داده است که چرا اقدام به انتشار کتاب نموده است.
 به هر ترتیب میرقلی خان در عمان که ظاهرا در جای مناسبی است اما تا کنون  دو نامه به آقای سرافراز نگاشته است. در نامه اولی وی به سیر مراحل اعمال فشار به وی و اینکه چرا بعد از حضور در برنامه ماه عسل لب تاب وی مورد سرقت قرار گرفته و بعد از تفهیم لزوم خروج وی از کشور ، به وی اطلاع داده اند که لب تاب شما دست ماست ، پرداخته و نکاتی را در این خصوص بیان داشته و از دستگا ههای امنیتی گله می کند. دقیقا همان گلایه ای که سرافراز در گفتگو با جام جم انجام میدهد. اما میرقلی خان نامه دوم را چنان می نویسد که انگار مطالب زیادی برای گفتن دارد هنوز.
او از اتهامات اخلاقی و جاسوسی و .. اعلام نفرت می نماید و یاد آور می شود که تنها زنی است که در امریکا بدون قبول وکیل در مقابل هیئت ژوری دادگاه به دفاع از خود و البته ایران پرداخته و سوالی را مطرح می نماید که چگونه ممکن است فردی با این اتهامات، بتواند در مسند عالی در سازمان صدا وسیما قرار گیرد.
سرویس سیاسی تابناک تبریز


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :