مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: هم‌اکنون این نهاد در سطح استان قزوین 566 قالیباف فعال دارد.
کد خبر: ۱۷۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 05 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین، هدایت‌الله صفری در افتتاحیه کلاس آموزش قالی‌بافی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی که ظهر امروز در بخش رودبار الموت غربی برگزار شد، اظهار کرد: از تمام کارآموزان که همت کرده و در این برنامه حاضر شدند تا اقتصاد مقاومتی را به صورت حقیقی عملی سازند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: دهه فجر یادآور عظمت، اراده و فداکاری ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) است چراکه حضور تک تک مسئولان و فجرآفرینان تأثیرگذار بوده و این خود لبیک گفتن به حسین زمان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: این نهاد بر اساس تفکر دینی و فقهی امام خمینی (ره) تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و امروز با منویات رهبری به قله رسیده است.

صفری یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی یکی از دستاوردهای نظام است و این نهاد بر اساس الهام از تعالیم شرع مقدس بحث اشتغال، خودکفایی، خوداتکایی و فرهنگ کار و تلاش را در خانواده‌های زیرپوشش خود پیگیری می‌کند.

این مسئول بیان کرد: در این میان آموزش، استعدادسنجی، اجرای طرح و نظارت‌ها حین و بعد از اجرای طرح‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون کمیته امداد امام خمینی در سطح استان قزوین 566 قالیباف فعال دارد، کسانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

صفری خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مددجویانی که در کارگاه‌های قالی بافی امداد آموزش دیده و با توانایی و تجربه‌ای که پیدا کرده‌اند، به عنوان مربی برای آموزش در برنامه‌های کمیته امداد فعالیت می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: کارگاه آموزش قالیبافی کمیته امداد امام خمینی الموت غربی با تعداد 20 نفر کارآموز در محل کمیته امداد رازمیان فعال می‌شود که 15 نفر کارآموز از خانوادهای تحت حمایت و تعداد پنج نفر از خانواده‌های نیازمند و اقشار روستاهای درچاک، پرود، دهدوشاب، شهرستان سفلی و شهر رازمیان را زیر پوشش خود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: با راه‌اندازی این کارگاه زمینه اشتغال 20 نفر از مددجویان کمیته امداد در منطقه فراهم شده است.

سرپرست بخشداری رودبار الموت غربی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی یکی از دستاوردهای مهم و اساسی انقلاب است که با راه‌اندازی این نهاد زمینه زدوده شدن فقر و توانمندسازی مردم مناطق محروم فراهم شده است.

اکبر رحمتی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای حل مشکلات کشور است، اقتصاد مقاومتی یعنی بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم که کمیته امداد خمینی گام‌های مؤثری در نقاط کشور از جمله در الموت در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: در این ایام 47 پروژه با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در بخش رودبار الموت غربی به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه خدمت بیشتر به مردم را فراهم می‌کند.

سرپرست بخشداری رودبار الموت غربی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پایان امسال عنوان کرد: انتخابات یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که زمینه و فرصت حضور مردم را در عرصه تعیین سرنوشت و آینده کشور فراهم می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین نیز در مراسم افتتاح کانال آبیاری باغات روستای حسن‌آباد با ارائه گزارشی از احداث چهار پروژه در بخش آب و خاک و جهاد کشاورزی بخش رودبار الموت غربی خبر داد.

عباس علیخانی گفت: همچنین با اختصاص بیش از 4 میلیارد ریال اعتبار اجرای 9 پروژه عمرانی در بخش الموت غربی در سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح کانال آبرسانی به مزارع روستای حسن‌آباد به طول 450 متر زمینه بهره‌مندی 95 خانوار از مزایای اجرای این طرح فراهم شد.

گفتنی است، برای افتتاح این طرح‌ها در بخش کشاورزی و آموزش قالیبافی اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار