استاندار مازندران:
استاندار مازندران سفر رئیس جمهور به اروپا را در زمینه بازسازی ناوگان هوایی کشور امیدوار کننده دانست.
کد خبر: ۱۷۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 03 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار در مراسم آغاز به کار نخستین جشنواره هوانوردی در شهرستان سیمرغ با بیان اینکه باید دانشگاه ها را به سمت تربیت دانشجویانی برای کمک به اقتصاد کشور سوق داده شوند، تصریح کرد: بحث پژوهش محوری در کشور شکل بگیرد و اختراعاتی که توسط پژوهشگران انجام می شود تجاری سازی شود.

وی از دانشجویان خواست تا در دانشگاه ها در مورد علوم آموزشی خاص تحصیل نکنند، افزود: امروز فرزندانمان وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند در رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند تجربه کافی ندارند.

فلاح عنوان کرد: باید زمینه‌هایی فراهم کنیم تا فارغ‌التحصیلان و دانشجویان با فضای فناورانه و فضای کسب وکار آشنا شوند.

استاندار مازندران سفر رئیس جمهور به اروپا را در زمینه بازسازی ناوگان هوایی کشور امیدوار کننده دانست و گفت: بعد از انقلاب در زمینه هوانوردی در تحریم قرار داشتیم و هیچ کشوری حاضر نبود کوچکترین قطعات را به ایران بفروشد و هر چه در این سال‌ها به دست آمده است نتیجه تلاش دانشمندان و مهندسان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه دو سوم ناوگان هوایی کشور از کار افتاده و قابلیت کار کردن ندارد ولی امیدواریم ناوگان‌های جدید مشکلات را مرتفع کند، تأکید کرد: ناوگان‌های جدیدی که قرار است وارد کشور شود نیاز به خلبانان ماهر و تجهیزات پیشرفته دارد که باید از طریق همین کارگاه ها آموزش داده شوند.

فلاح با تاکید بر اینکه تحریم مشکلات زیادی برای کشور به وجود آورد و حالا وقت دست یافتن به کارهای بزرگ است، افزود: دانشمندان هسته‌ای ایران ثابت کردند که دنیا در برابر توان ایران زانو زده است.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا زمینه مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.

این مسئول با اعلام اینکه 15 درصد جمعیت استان مازندران را دانشجویان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این تعداد یک شاخص توسعه یافتگی است اما باید زمینه به کار گیری این دانشجویان فراهم شود.

فلاح گفت: در استان مازندران در زمینه فناوری ارتباطات قراردادهای خوبی با شرکت های خصوصی منعقد شد که 700 میلیارد تومان از آن اجرایی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار