کد خبر: ۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 30 March 2015
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از اجرای 31 مورد اجرای قانون با هدف حفاظت از اراضی ملی این استان از 29 اسفند ماه 93 تا نهم فروردین 94 خبرداد.
سرهنگ اردشیر جابری افزود: اکیپ های نوروزی یگان حفاظت این اداره کل که فعالیت های خود را به صورت شبانه روزی و گشت زنی در عرصه ها انجام می دهند، توانسته اند هشت مورد رفع تصرف در اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 داشته باشند.
وی، جلوگیری از نهال کاری، دیوار کشی و حصارکشی، حفرچاه غیرمجاز، حفرچاله را از جمله این موارد برشمرد و اظهار داشت: این تصرفات در پلاک های مختلف حوضه های آبخیز استان همچون شلمزار، کردان و سرخ در شهرستان ساوجبلاغ، هلجرد کرج، شیرین بلاغ و گل دره نظرآباد و اشتهارد انجام شده است.
این مسوول همچنین 10 مورد کنترل دام و اخراج دام های غیرمجاز از اراضی ملی را از دیگر فعالیت های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز عنوان کرد و گفت: هزاران راس دام غیرمجاز که یا در حال عبور به دیگر استان ها بودند و یا متعلق به استان هستند، با همراهی ماموران یگان حفاظت از مراتع اخراج شدند.
جابری جلوگیری از پنج فقره فعالیت های غیرقانونی دیوارکشی زمین های سنددار همجوار با اراضی ملی و سه مورد جلوگیری از تخلیه نخاله و پنج مورد تنظیم پرونده های سنواتی را از دیگر اقدامات اکیپ های نوروزی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: شش اکیپ نوروزی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از روز 29 اسفند ماه 93 فعالیت خود را آغاز کرده و روزانه 20 نفر در قالب 180 نفرساعت گشت زنی در عرصه ها و حوضه های آبخیز را انجام می دهند.
استان البرز دارای حدود 370 هزار هکتار اراضی و عرصه های ملی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار