در دهه فجر 68 طرح با سرمایه 570 میلیارد ریال در استان تهران به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۷۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 02 February 2016
علی اشرف منصوری در مصاحبه با خبرنگار‌ان، از افتتاح 68 طرح با سرمایه 570 میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر، خبر داد. 

وی با اشاره به اینکه طرح ها در بخش های صنایع تبدیلی، تکمیلی ، لبنیات ، روش های نوین آبیاری، دام و طیور، گلخانه، آبزی پروری و مکانیزاسیون به بهره برداری می رسد، افزود: این طرح برای 1500 نفر اشتغالزایی کرده و 10هزار متر مکعب در کاهش آب صرفه جویی می نماید .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بهره برداری از کارخانه فراوری محصولات لبنی با صرف 168 هزار میلیون ریال سرمایه و تولید سالانه 6400 تن فرآورده، در این ایام اجرایی می شود.

منصوری بیان کرد: از آنجا طرح های اصلاح نژاد و پرورش نژادهای اقتصادی در بخش دام سبک و سنگین از مهمترین برنامه ها در بخش دامداری است در دهه مبارک فجر یک واحد اصلاح نژاد با اختصاص 4 میلیارد و 800 میلیون تومان سرمایه در پیشوا به بهره برداری می رسد.

وی درباره برنامه طرح های ارتقا و توسعه صنعت مرغداری در استان تهران گفت: در بخش صنعت مرغداری هیچگونه مجوز جدیدی برای واحد تولید و پرورش صادر نمی شود اما طرح های اصلاح بازسازی و نوسازی برای افزایش بهره وری و افزایش ضریب تبدیل دادن به گوشت مهمترین اولویت جهاد کشاورزی استان تهران در این صنعت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران توسعه روش نوین آبیاری "میکرو" را از دیگر اولویت های این سازمان در سال زراعی 94-95 اعلام کرد و گفت: میزان بهره وری آب در روش میکرو در مقایسه با آبیاری بارانی بیشتر است، بنابراین اولویت نخست در اجرای طرح های آبیاری در بخش زراعت و باغبانی در آبیاری تیپ است.

منصوری افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی سطح اجرای طرح های نوین آبیاری از 37 هزار هکتار به 90 هزار هکتار افزایش یاید اما اجرای این حجم عظیم از برنامه ها به تامین منابع مالی بستگی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فعال سازی واحد های دامداری تعطیل و نیمه تعطیل را از اهداف سازمان دانست و افزود: منابع اعتباری لازم برای احیای دامداری های تعطیل ونیمه تعطیل پیش بینی شده است که به متقاضیان در قالب تسهیلات بانکی ارائه خواهد شد.

ایشان در درباره حمایت یارانه ای از کود ارگانیک گفت: با آزمایشاتی که بر روی محصولات کشاورزی به عمل آمده، هم اکنون محصولات  کشاورزی ایران در مقابسه با سایر کشورها  سالم تر میباشد و در صورتی که دولت ردیف اعتباری از محل هدفمندی یارانه ها را تخصیص دهد، برای مصرف کود ارگانیک میتوان یارانه پراداخت نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پایان تحریم‌ها را برای بخش کشاورزی بسیار مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: ورود تکنولوژی‌های جدید به کشور، برقراری ارتباط با سایر کشورها، انتقال دانش فنی و افزایش صادرات همگی از پیامدهای رفع تحریم‌ها خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار