معاون فرماندار خلخال از اجرای طرح جامع مدیریت پسماند و افزایش اقدامات پیشگیرانه از آلودگی محیط زیست در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۷۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 28 January 2016
به گزارش ایرنا ، جابر قربان زاده روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: با هدف پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی طرح تفکیک زباله های عفونی مطب های پزشکان و درمانگاه های شهر از زباله های عادی و انتقال آن به تجهیزات زباله سوز بیمارستان خلخال اجرایی شده است.
وی با هشدار به برخی از متصدیان مطب های پزشکی که به مصوبات کمیته مدیریت پسماند این شهرستان بی توجه بوده و در مقابل انتقال زباله های عفونی خود به زباله سوز بیمارستان خلخال مقاومت می کنند گفت: 46 مورد اخطار در این زمینه صادرشده که در زمینه شش مورد آن تمکین نشده و در صورت ادامه این کار پزشکان متخلف بخش خصوصی با معرفی دانشکده علوم پزشکی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
قربان زاده اظهار کرد: هر ماه به طور میانگین 450 کیلوگرم زباله های عفونی و تیز و برنده در
30 مطب پزشکی و دندانپزشکی خلخال تولید می شود که قبل از اجرای طرح بی خطرسازی و تفکیک زباله های عفونی از عادی این زباله ها به همراه سایر زباله های عادی به محل دفن زباله های شهر انتقال یافته و سلامتی کارگران شهرداری و مردم این شهر را تهدید می کرد.
معاون فرماندار خلخال گفت: مقدمات لازم برای راه اندازی سایت دفن زباله های جدید این شهر در محلی مناسب و دور از شهر توسط شهرداری آماده شده و تا یک ماه آینده محل فعلی دفن زباله ها در مجاورت مناطق مسکونی این شهر برای همیشه تعطیل و زباله ها به سایت جدید انتقال خواهند یافت.
وی با قدردانی از همکاری مسوولان عضو کارگروه مدیریت پسماند خلخال در اجرای مصوبات جلسات این کمیته و افزایش اقدامات پیشگیرانه از آلودگی محیط زیست خلخال افزود:
تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم رودخانه ها ، مسیل دره های طبیعی ، مبادی ورودی شهر و حریم جاده ها به عنوان عامل تهدید کننده محیط زیست این شهرستان محسوب می شود.
او گفت: ماموران اداره راهور خلخال و پلیس راه اردبیل باید با اعمال قانون و توقیف کامیون های حامل نخاله های ساختمانی به طرح مدیریت پسماند و جلوگیری از ادامه آلودگی محیط زیست این شهرستان کمک کنند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار