صبح امروز موضوع پیگیری مطالبات شهرداری از دولت در دستور کار رسیدگی اعضای شورای شهر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 26 January 2016
ابوالفضل قناعتی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با گلایه از عملکرد سه عضو شورای شهر (تقی پور،‌ دوستی، سرخو) که پیگیر مطالبات شهرداری تهران از دولت هستند گفت: من از این اعضاء می‌خواهم که پیگیر مطالبات شهرداری از دولت باشند و این عملکرد آنها نشان می‌دهد که یا دولت مطالبات را نمی‌دهد یا همت این اعضاء کم است.

وی با بیان اینکه اگر دولت سهم خود در اداره شهر تهران را نمی‌دهد باید رسانه‌ها و مردم بدانند که دولت پول نمی‌دهد گفت: خواستار پیگیری جدی مدیریت شهری در راستای تحقق مطالبات هستیم.

سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر نیز در تشریح عملکرد این کمیته سه نفره با بیان اینکه مکاتبات زیادی در خصوص پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت انجام شده است گفت: رکود در کشور وجود دارد و گریبان دولت و شهرداری را گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید در پایان برنامه 540 کیلومتر مترو ساخته شود افزود: قرار است شهرداری سالانه 30 کیلومتر مترو بسازد و اگر کمک‌های دولتی وصول شد به برنامه پنجم توسعه در زمینه ساخت مترو نزدیکتر می‌شویم.

سرخو با بیان اینکه در جلسه‌ای مقرر شد که منابع ارزی برای مترو در نظر بگیرند گفت: در منابع شهرداری تهران حتما باید نقش سرمایه گذار خارجی مشخص شود چرا که در حال حاضر 42 کیلومتر از برنامه‌ سالهای قبل در توسعه مترو عقب هستیم.

مهدی چمران نیز با بیان اینکه امیدوار بودیم در پی سفر رئیس جمهور چین به ایران اختصاص فاینانس مترو در اولویت باشد، گفت: مسئولان دولت گفتند که فاینانس مترو در اولویت سوم قرار دارد و ایجاد اعتبارات به ردیف سوم نرسید و قصد داریم پس از سفر روحانی از پاریس این موضوع را پیگیری کنیم.

همچنین رضا تقی پور، سخنگوی شورای شهر نیز که در این کمیته سه نفره حضور دارد، پیشنهاد داد ردیف‌های بودجه‌ای که قانون برای شهرداری مکلف کرده اما طی این سالها تخصیص داده نشده به گوش نمایندگان مجلس برسد تا در بودجه سال آینده این ردیف‌های بودجه‌ای لحاظ شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار