هیئت هاکی و ابهام‌های هیئتی که همچنان باقیست!
معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی معتقد است «حاشیه نمک ورزش است» از شور بودن این نمک در برخی مواقع می‌گوید و البته به توضیح برخی ابهامات مجمع انتخاب رئیس هیئت هاکی استان در غیاب بهرام شفیع می‌پردازد.
کد خبر: ۱۶۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 25 January 2016
هوشنگ ولی پور در گفتگو با تابناک رضوی بیان کرد: در این مجمع بهرام شفیع، رئیس فدراسیون هاکی به‌دلیل لغو پروازش به مشهد نرسید، اما طی هماهنگی با مدیر کل ورزش و جوانان استان، مجمع به صورت قانونی برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: البته برای روشن شدن موضوع باید گفت که علت عدم حضور آقای شفیع گرفتاری بود که برایشان پیش آمده و نمی توانستند در مجمع حضور پیدا کنند، همراه با دبیرشان بلیط هم تهیه کرده بودند که خود را به مجمع برسانند و تمام هماهنگی ها صورت گرفته بود، به هر صورت با نظارت ایشان مجمع به صورت کاملا قانونی برگزار شد.
 
وی افزود: تعداد نفرات حاضر در مجمع باید 17 نفر باشد که حضور 12 نفر بعلاوه یک عضو نیز مجمع را رسمی می کند و تصمیم گیری در این صورت کاملا قانونی است.

 معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: هماهنگی های لازم در خصوص نبود بهرام شفیع، رئیس فدراسیون هاکی صورت گرفته بود و به صورت کتبی این امر مستند است.

وی با اشاره به اینکه شایعاتی در خصوص برگزاری غیرقانونی مجمع هاکی عنوان شده بیان کرد: مجمع کاملا قانونی برگزار شد، رسمی بود و رسمیت داشت، البته از دو شهرستان نماینده ای نیامد؛ معمولا نماینده شهرستان یا رئیس اداره تربیت بدنی یا رئیس هیئت شهرستان است. اما متاسفانه شاهد شایعات پیامکی بودیم که عنوان شده بود مجمع هیئت هاکی در هاله ای از ابهام و... البته هیچ ورزشکاری به جای نماینده شهرستان در جلسه حضور نداشت که حق رای داشته باشد.
 
وی ادامه داد: رئیس هیئت شهرستان نیشابور و یک شهرستان دیگر در مجمع حضور نداشتند، از این رو به ما گفتند باید دوستان برابر دستورالعمل نامه کتبی همراه با رای خود را بنویسند و بفرستند، در واقع فردی که می تواند رای بدهد اگر نیاید نماینده اش را معرفی و طی آن مراحل لازم را انجام می دهد، این طبیعی است که برخی مواقع مسئولین مرتبط نتوانند در مجمعی حضور داشته باشند.
 
ولی پور اضافه کرد: هنگامی که رای گیری صورت می گیرد اگر کاندیدای مورد نظر نتواند نصف بعلاوه یک رای را از جمع حاضران کسب کند، مجمع منتفی و دوباره ثبت نام کاندیدا صورت می گیرد و مجمعی دیگر برگزار می شود.
 
معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: البته در همه زمینه ها حاشیه وجود دارد، در ورزش هم هست و البته که حاشیه نمک ورزش است اما گاهی این نمک آنقدر زیاد می شود که نمی توان جمعش کرد.
 
حاشیه‌های شور و بانمک هاکی خراسان رضوی

رئیس هیئت هاکی استان : انتخاب من کاملا قانونی بود؟!

 
رئیس هیئت هاکی خراسان رضوی گفت: امکانات هیئت هاکی استان ضعیف است و از لحاظ بودجه هم به خاطر نداشتن اسپانسر ضعیف هستیم.
 
 کاظم حجازی نیز طی گفتگویی با تابناک رضوی اظهارکرد: تا بحال یک سالن اختصاصی برای هاکی نداشته­ ایم، البته مدیرکل تربیت بدنی استان؛ قول اختصاص یک سالن برای هاکی را به ما داده اند.
 
وی افزود: بزرگترین خواسته ما نیز همین است که یک سالن مجزا برای هاکی در نظر بگیرند، همچنین نداشتن اسپانسر نیز از دیگر مشکلات ورزش هاکی در استان است.
 
حجازی با اشاره به سالن های تمرینی ورزشکاران هاکی در استان، یادآورشد: در حال حاضر بانوان در سالن شهید بهشتی تمرین دارند و آقایان نیز در سالن های شهرک ابوذر و سالن بابانظر باشگاه کارگران این ورزش را تمرین می کنند.
 
وی اضافه کرد: تا کنون برای این هیئت هیچ سرویس یا خودروی شخصی ای وجود نداشته است، همچنین هیچ کدام از شهرستان هایمان نیز این ورزش را ندارند.
 
وی ادامه داد: وسایل و امکانات ورزش هاکی هزینه بر است، از این رو شهرستان ها هیچ کدام فعال نیستند، سالن و امکاناتی نیز برایشان وجود ندارد.
 
وی با اشاره به هزینه های برخی از وسایل هاکی، تصریح کرد: بالا بودن هزینه های این ورزش امکان وجودش در همه شهرستان ها را سخت کرده است، به عنوان مثال بین 4 تا 5 میلیون تومان لباس دروازه بان است، همچنین چوب های این ورزش از 100هزار تا 400 هزارتومان بسته به کیفیت شان به فروش می رسد.
 
وی با توجه به اینکه سعی شده این ورزش را در سایر استان ها نیز فعال کنیم بیان کرد: طی چند سال گذشته کلاسی آموزشی برای داوری گذاشتیم؛ البته از شهرستان ها آمدند استقبال شد و شرکت کردند، اما به خاطر نداشتن سالن نتوانستند این ورزش را در شهرستان خودشان فعال کنند.
 
رئیس هیئت هاکی ادامه داد: البته وعده مدیرکل تربیت بدنی خراسان رضوی در رابطه با این ورزش این بوده است که سعی می شود 2 تا 3 شهرستان را فعال کنیم.
 
وی با اشاره به سالن های تمرین و تامین هزینه های این ورزش بیان کرد: در سال گذشته سالن شهید بهشتی در اختیار ما بود و بابتش اجاره نیز پرداخت می کردیم.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه های تیم از درآمد چمن مصنوعی که در مجموعه سجاد اجاره کردیم تامین می شود. تمرین هاکی روی چمن هم داریم، البته بماند که در گذشته روی زمین غیراستاندارد کار می کردیم.
 
حجازی بیان کرد: زمین چمن مصنوعی (که شبیه به موکت است) تا مرداد ماه آینده در اختیار هیئت هاکی قرار دارد.
 
وی همچنین یادآورشد: سالن شهید بهشتی که در گذشته اختصاص به تمرین های هاکی داشت، امروز دیگر دست ما نیست و در اختیار ورزش های همگانی قرار گرفته است، البته بین 3 تا 4 جلسه در هفته بانوان در این محل تمرین دارند.
 
وی در خصوص زمان حضور بانوان برای تمرین در سالن شهید بهشتی افزود: بانوان برای تمرین در این سالن ظهرها به مدت دو ساعت حضور دارند، سال های گذشته هزینه ها و درآمدها با ما بود.
 
وی گفت: هزینه سالن حدود 20 میلیون تومان بود. در حال حاضر سالن را از هیئت هاکی گرفته و به هیئت ورزش های همگانی تعلق گرفته است، البته تیم های لیگ برتری فوتبال، هاکی و ... با کمک از این سالن استفاده می کنند و در صورت درخواست امکانات از اداره کل تربیت بدنی استان، شاهد حمایت ها بوده و این اداره سعی می کند در حد توانش اعتبار و امکانات را فراهم کند.
 
حجازی در خصوص معرفی تیم برای مسابقات هاکی، عنوان کرد: اعزام تیم به میزان هزینه ها بستگی دارد، تیم آقایان به خاطر رفت و برگشت هایش هزینه بَر است و اعزام نداریم اما تیم بانوان چون یک رفت و برگشت دارد اعزام می شوند و همیشه افتخارآفرین هم بوده اند.
 
وی ادامه داد: به خاطر هزینه های زیاد لیگ برتر آقایان، تا بحال نتوانستیم در این مسابقات شرکت کنیم، ولی در کنارش هم تیم بانوان حضور داشته اند و هم اینکه تیم بانوان در سطح اول و دوم و سوم مقام های قهرمانی زیادی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه شایعاتی درباره برگزاری مجمع و غیرقانونی بودنش به گوش می رسد، گفت: رئیس فدراسیون هاکی بلیط هم گرفته بودند و قرار بود همان روز برگزاری مجمع حضور پیدا کنند، اما طبق شنیده ها ایشان تماسی با مدیرکل تربیت بدنی استان داشته و ایشان را به نیابت از خود معرفی کرده اند و شایعات در این زمینه که می گویند ورزشکاران به جای مسئولان رای دادند و ... بی پایه و اساس است و همه را تکذیب می کنیم.
 
کاظم حجازی که هفته گذشته برای بار دوم به عنوان رئیس هیئت هاکی خراسان رضوی انتخاب شد دیپلم نظام قدیم داشته و افراد با سابقه در اداره تربیت بدنی استان است، در خصوص این انتخاب گفت: اگر کاندیدایی برای ریاست هیئت ثبت نام می کرد اصلا برای بار دوم ریاست هیئت را قبول نمی کردم اما هیچ فردی در این دوره ثبت نام نداشت و مجبور به خدمتی دوباره شدم.
 
وی سال های اول 51 تا 62 خدمتش را در تربیت بدنی تربت حیدریه شروع کرد و بعد از آن در اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی، مسئول اداری مالی و سمت های دیگر را تجربه کرده و بعد از بازنشستگی ریاست هیئت هاکی را عهده دار شده و حالا نیز برای بار دوم پشت میز ریاست حاضر است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار