مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ثبت 11 وقف جدید از ابتدای سال تاکنون گفت: از 28 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین نیز طرح آرامش بهاری برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷ 28 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به مدت چهار سال است که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری اقدامات لازم برای آرامش مردم در جوار بقاع متبرکه و اماکن مذهبی را فراهم می‌کند و طبق تاکید مقام معظم رهبری برای تبدیل اماکن مذهبی به قطب فرهنگی تلاش می‌شود.

گنابادی‌نژاد در ارتباط با طرح آرامش بهاری بیان کرد: از 28 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال مجموعه اقدامات برای ارائه خدمات به زائران و اجرای مسائل فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری در حال انجام است و برگزاری نماز‌های جماعت منظم و باشکوه همچنین برپایی خیمه‌های معرفت با هدف ارتباط با مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان از اولویت‌های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: روز چهارم فروردین ماه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهر مشهد و استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح آرامش بهاری بیش از 100 روحانی اعزامی و سخنران ویژه از جمله آیت‌الله حائری شیرازی و توکل با اداره اوقاف همکاری می‌کنند همچنین در خیمه‌های معرفت برپا شده در بقاع متبرکه علاوه بر انجام مسائل فرهنگی غرفه‌ای با نام وقف جدید برای ثبت وقف وجود دارد.

گنابادی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به حضور زائران خارجی در استان خراسان رضوی مسابقه‌ای با نام نامه‌ای برای تو با هدف ارتباط بیشتر زائران خارجی و انقلاب اسلامی تدوین شده و با محوریت نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: از شروع سال جدید تا کنون 11 وقف جدید انجام شده که نخستین وقف مربوط به پدر شهید که به نام فرزند شهیدش در جغتای انجام شده است.

وی عنوان کرد: محصولات فرهنگی برای ارائه به زائران بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان از قبل تهیه شده و در حال ارائه به دوستداران اهل‌بیت(ع) است، همچنین مرخصی‌های کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران لغو شده و هم‌اکنون هزار و 800 خادم از مجموعه اوقاف و بقاع متبرکه مشغول خدمت‌رسانی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار