شهدای البرز را بهتر بشناسیم
از اوان كودكی و نوجوانی بسیار متدین و كم حرف بود و از همان سنین نوجوانی همیشه نماز می خواند و روزه می‌گرفت. در مشكلات صبور و شكیبا و در برخورد با دیگران بسیار خوش اخلاق و مودب بود.
کد خبر: ۱۶۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 24 January 2016
شهید مجید اقاخان‌بابائی در تاریخ دهم خرداد سال 1344 در كرج به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا سوم نظری در رشته علوم تجربی ادامه داد، ولی به خاطر مشكلات مالی مجبور به ترك تحصیل شد.
با تشكیل بسیج به عضویت این نهاد مقدس درآمد و در بسیج مسجد اعظم كرج فعالیت‌های خالصانه‌ای انجام داد.
پس از آن در پادگان عظیمیه سپاه مشغول به كار شد.
خانواده شهید در این‌باره میگویند: از اوان كودكی و نوجوانی بسیار متدین و كم حرف بود و از همان سنین نوجوانی همیشه نماز می خواند و روزه می‌گرفت. در مشكلات صبور و شكیبا و در برخورد با دیگران بسیار خوش اخلاق و مودب بود.
علاقه‌ زیادی به قرآن و كتاب‌های دینی داشت به خاطر پاكی ضمیر و قداستی كه داشت نسبت به مسایل ضد دین حساسیت عجیبی داشت. در دوره دبیرستان صراحتاً با رژیم شاه مخالفت می كرد و همیشه می گفت دین و آثار دین را دارند از بین میبرند.
تا اینكه انقلاب شكوهمند اسلامی با ایثارگری و جانفشانی مردم غیور و غیرتمند كشور اسلامیمان به رهبری امام خمینی شروع شد.
در پیشبرد اهداف انقلاب از هیچ تلاش و كوششی دریغ نمی كرد و در تمام تظاهرات و راهپیماییها شركت می كرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خوشحال بود چون كه می دید به خواسته‌ها و آرزوهایش رسیده است.
همزمان با انقلاب دوره دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشت و به سربازی اعزام شد. پس از گذراندن دوره تكاوری به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و از جبهه برای خانواده نامه می نوشت و مرتب به خواهرانش توصیه می كرد كه ما این همه شهید داده ایم، مبادا نمازتان ترك شود و مبادا در حفظ حجاب كوتاهی شود.
بالاخره پس از 6 ماه جنگ با ارتش متجاوز بعث عراق این سرسپردگان كفر و استكبار جهانی، در حمله والفجر مقدماتی در منطقه فكه شركت و به سوی مبعود خود شتافته و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار